Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoi allen die hier hun thuis hebben

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Leo Flandria di aug 12, 2008 5:18 pm

Onder de naam Leo Flandria (nee niet Belgica) zal ik, Nederlandse zelfs Ollandse, de uwen bij proberen te staan in alles wat de uwen denken nodig te hebben om u meer thuis te voelen in uw roemruchte woonstreek. Ik ben flamingante van de progressieve en pluralistische stroming, verder regionalistisch/autonomistisch ingesteld. En oh ja, ♀.

Frans- of Zuid-Vlaanderen is voor mij erg ver weg. Ik ben ooit vanaf Rijswijk ZH naar Duinkerken gefietst, 22 jaar geleden. Nu zou ik mezelf dat niet meer na zien doen.

Leo Flandria

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 61
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 12-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  wereldburger di aug 12, 2008 6:39 pm

Welkom op het forum, Leo Flandria!

wereldburger

Aantal berichten : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 02-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Stef di aug 12, 2008 9:13 pm

Van harte welkom Wink
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Bijeenkomst

Bericht  Leo Flandria ma mei 18, 2009 11:36 am

Ik zou best iedereen eens willen zien. Misschien kunnen we via de historische verenigingen eens een gezamenlijke excursie in Frans-Vlaanderen organiseren deze zomer? Op 11 juli?

Leo Flandria

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 61
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 12-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Eversam ma mei 18, 2009 6:22 pm

Beste Leo Flandria,
Voor dit jaar hebben we alvast een ontmoeting gepland, enkele vaste forumleden hebben al enige interesse betoond. Er werd geopteerd om, ergens in het najaar sept/okt, op een tamelijk centrale plaats in Frans-Vlaanderen een etentje te organiseren teneinde ons nader te leren kennen. Sommigen forumleden kennen elkaar van het Taal-café in Malo-Baden, andere regelden onderling reeds een of enkele ontmoetingen. Het zou inderdaad leuk zijn om nagenoeg iedereen die actief op dit forum aanwezig is live te ontmoeten.
We houden jouw uitstekende idee eveneens in het achterhoofd, het moet mogelijk zijn om op een geschikt tijdstip en op jaarlijkse basis, een ontmoetingsdag ui te stippelen met een toertocht door Frans-Vlaanderen en daarop aansluitend een gezellig samenzijn. Idea
Er word aan gewerkt !! Graag reacties van andere forumleden AUB Arrow
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Bissezeele ma mei 18, 2009 6:39 pm

Graag, maar waar ?

_ In Kassel ?
_ In Ledringem ?
_ In Leffrinkhoeke Dorp ?
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Leo Flandria ma mei 18, 2009 7:06 pm

Jullie kennen de streek, dus mogen jullie beslissen.

Er zijn in Nederland best veel sporen te vinden van in de 17e eeuw gevluchte Vlamingen uit het huidige Frans-Vlaanderen. Zo heeft Rijswijk, bij Den Haag, een Huize Steenvoorde. 't Zal aan de Nederlanders zoals ik zijn om daar iets over te organiseren.

Leo Flandria

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 61
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 12-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Bissezeele ma mei 18, 2009 7:27 pm

OK, in Steenvoorde, in Nederland Wink

Maar ten eerste in de Franse Westhoek !
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Eversam ma mei 18, 2009 7:28 pm

@ Bissezele,
Wat dacht je van onderstaande locatie kameraad ??
https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/vrijetijd-f3/auberge-du-noordmeulen-t383.htm#3148

@ Leo Flandria,
We hopen dat je van de partij zult zijn vanuit het prachtige Rijswijk, laat ons alvast eens genieten van Huize Steenvoorde. Kun je er alvast een artikel over posten met mogelijks een kleine historische toedracht. pirat
Alvast bedankt voor je inbreng. Surprised
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Bissezeele ma mei 18, 2009 7:42 pm

Ik weet het niet...de Noordmeulen heeft eens een 'soirée patoisante' ('ch'ti avondje' met barnumreclame) georganiseerd... Neutral
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Leo Flandria ma mei 18, 2009 8:52 pm

Eversam schreef:@ Leo Flandria,
We hopen dat je van de partij zult zijn vanuit het prachtige Rijswijk, laat ons alvast eens genieten van Huize Steenvoorde. Kun je er alvast een artikel over posten met mogelijks een kleine historische toedracht. pirat
Alvast bedankt voor je inbreng. Surprised
Ik heb daar gewoond tot in 1994 maar woon nu in Utrecht. Maar zeker zal ik deze geschiedenissen plaatsen.

In Leiden, waar ik in de jaren '70 op school ging, wonen ook nog steeds veel afstammelingen van Franse en Frans-Vlaamse vluchtelingen uit de 16e en 17e eeuw. Dat kun je aan hun namen lezen (de Menie werd Demmenie, Marcelis, Charlois werd Sjaarloos enz.) en aan hun gezichten zien. Tien de Amerikaanse president Bush sr. in 1991 op bezoek kwam zei hij dat hij afstamde van de Pilgrim Fathers. De stad heeft toen onderzocht dat maar liefst 88% van de Leidenaren oorspronkelijk van niet-Nederlanders afstamde.

Leo Flandria

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 61
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 12-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoi allen die hier hun thuis hebben Empty Re: Hoi allen die hier hun thuis hebben

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum