Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

4 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele za dec 13, 2014 8:47 pm

la voix du nord schreef:11 december 2014

Arc International: de overname zal
worden ondertekend "in de komende dagen"

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 14121202485614196112789094

De overname van Arc International door het beleggingsfonds PHP wordt duidelijker: dinsdag werd een "bindend bod" gedaan, gevolgd… door een lange vergadering in het ministerie van Economische Zaken [in Parijs] woensdag. Een formeel contract zou in de komende dagen worden ondertekend. Volgens het oorspronkelijk bod voorzag PHP in een kapitaalsinbreng van 100 miljoen euro en kondigde het aan "ten minste" 5000 werknemers nodig te hebben in Arques. (...)

http://www.lavoixdunord.fr/region/arc-international-le-rachat-sera-signe-dans-les-jours-ia37b0n2544221

herlezing: Polder
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele do dec 18, 2014 1:11 pm

la voix du nord schreef:18 december 2014

Nieuwe ontwikkelingen in de overname van Arc International:
een ex-KGB-man zaait verwarring


De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 14121802040014196112804156
Yuri Kudimov

Er is een nieuwe ontwikkeling in het dossier van de overname van Arc International. Volgens onze informatie werd de belegger Peaked Hill Partners (PHP) door de Franse Staat gedwongen om de financiering van zijn bod te herzien. Deze donderdag moet een nieuw voorstel worden voorgelegd.

Pangeo Capital is een Russische fonds gedomicilieerd in Moskou sedert augustus 2013, met aan het hoofd een zekere Yuri Kudimov. Onze collega's van Mediapart hadden eind november ontdekt dat de zestigjarige, gepresenteerd als een voormalige KGB-agent, 2 miljoen euro had geleend aan een vereniging onder voorzitterschap van Jean-Marie Le Pen, ere-voorzitter van het Front National, via een bedrijf gevestigd in Cyprus.


PHP werd daarom gedwongen om zijn financieringsronde te reorganiseren om nieuwe partners te vinden, zonder Pangeo Capital.

Het buitengewone vergadering van het bedrijfscomité blijft toch voorzien vrijdag 19 december om 9 uur in Arques.


http://www.lavoixdunord.fr/region/rebondissement-dans-le-rachat-d-arc-international-un-ia37b0n2557887
herlezing: Polder
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele di dec 23, 2014 9:45 pm

la voix du nord schreef:Dinsdag 23 december 2014

Zullen de 5.600 werknemers van Arc international met Kerstmis weten wat hun lot is ?


http://www.lavoixdunord.fr/region/les-5-600-salaries-d-arc-international-seront-ils-fixes-ia37b0n2566640
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele wo dec 24, 2014 10:50 am


De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 14060210502014196112286567

Minister van Economie Emmanuel Macron is in Arques!

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 14122411524414196112820856


http://www.lavoixdunord.fr/region/arc-international-suivez-la-visite-d-emmanuel-macron-ia37b0n2568461
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele wo dec 24, 2014 2:00 pm

la voix du nord schreef:24 december 2014

Arc International is gered

Emmanuel Macron kondigt 60 miljoen investeringen aan, maar toch gaan er 400 banen verloren.

http://www.lavoixdunord.fr/region/arc-international-sauve-macron-annonce-60-millions-ia37b0n2568461
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele di jun 23, 2015 8:16 pm

la voix du nord d'Hazebrouck et la Flandre schreef:dinsdag 22 juni 2015

Hazebrouck: 37 ontslagen bij Lener-Cordier

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 15062409531814196113395382
Lener-Cordier, de laatste overlevende van de textielindustrie in
Hazebrouck, is ook de grootste particuliere werkgever in de stad.

Frédéric Lener vecht om het familiebedrijf te redden, ondanks een moeilijke context als gevolg van de crisis. Hij gelooft nog steeds in zijn toekomst, hoewel hij moeilijke beslissingen heeft moeten nemen om overeind te blijven. In Hazebroek werden, op een personeelsbezetting van 148 mensen, eind mei 37 personen ontslagen, hoewel hij dit niet van plan was toen op 25 november de rechtbank van koophandel besliste tot een vrijwaringsprocedure voor zes maanden. Dit hof gelooft ook nog steeds in de toekomst van het bedrijf want het heeft een nieuwe termijn van zes maanden verleend. (...)

http://www.lavoixdunord.fr/region/hazebrouck-37-licenciements-chez-lener-cordier-le-plan-ia18b47651n2903060
herlezing: Polder
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  cornelis do sep 24, 2015 4:05 pm

Nergens in West-Europa is het verschil in werkloosheid tussen twee aangrenzende regio’s zo groot als in West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk. Elke dag steken 39.000 Fransen de grens over om in Belgisch Vlaanderen te komen werken, een kwart meer dan 10 jaar geleden. Daarom moeten ze wel de taal leren, maar dat vinden ze over het algemeen geen enkel probleem.
zie: Terzake van 23/9/2015

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/terzake/2.41087
cornelis
cornelis

Aantal berichten : 1583
Registration date : 28-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma mei 02, 2016 11:48 am

la voix du nord van Duinkerke schreef:30/04/2016

125 afdankingen aangekondigd bij
de kabinefabrikant TIM in Quaedypre


De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 16050202003321508714194980
de fabriek telt 630 medewerkers

Plots werd dit nieuws meegedeeld vrijdag 29 april. Tim is geconfronteerd met een serieuze daling van de bestellingen. De directie van Fritzmeier,een Duitse groep die eigenaar is van de fabriek Tim in Quaedypre bij Bergues, heeft de afdankingen aangekondigd. (...)

http://www.lavoixdunord.fr/region/quaedypre-125-licenciements-annonces-chez-le-fabricant-ia17b47613n3477928
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty "Helft Zeeuws-Vlaanderen over 10 à 15 jaar Belgisch" Een Voorbode voor Frans-Vlaanderen?

Bericht  samhurulean ma aug 01, 2016 3:34 pm

Vandaag plaatste deredactie.be het volgende (zeer korte) artikel over Zeeuws-Vlaanderen met de titel "Helft Zeeuws-Vlaanderen over 10 à 15 jaar Belgisch":

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2726910

In 2014 bezocht ik Zeeuws-Vlaanderen om met mensen te spreken over grensoverschrijdende interactie en identificatie. Het kwam naar voren dat de regio Zeeuws-Vlaanderen lijkt te kampen met demografische processen die vrij gelijk zijn aan de processen in Frans-Vlaanderen, bovendien is er - naar mijn bevindingen - een nieuwe blik die meer grensoverschrijdend is. Hoewel de Zeeuws-Vlaming zich in de eerste plaats lijkt te identificeren op kleine schaal - het dorp in veel gevallen - voelen sommigen zich eerder Vlaming als Nederlander. Het is immers ook zo dat de Zeeuws-Vlaming moet betalen om haar eigen land in te komen (de Westerscheldetunnel)... Deze hernieuwde oriëntatie en identificatie zou wellicht kunnen leiden tot veranderingen in de regio zoals voorspeld door Professor Tak. Zou dit een voorbode kunnen zijn voor Frans-Vlaanderen? Niet in de zin dat Frans-Vlaanderen Belgisch zal worden, maar meer in de zin van een nauwere grensoverschrijdende samenwerking en een sterker gevoel van identificatie met de Belgisch Vlaming? Of verschilt de context van deze twee regio's te veel van elkaar?
samhurulean
samhurulean

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 31
Woonplaats : Boedapest
Registration date : 09-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  cornelis ma aug 01, 2016 5:42 pm

Wie een goede, degelijke en betaalbare woning zoekt moet inderdaad in Zeeuws-Vlaanderen zijn !... Zeeuws-Vlaanderen is altijd al op Belgisch Vlaanderen aangewezen geweest. De huizen zijn er gemiddeld 40.000 € goedkoper dan in Belgisch Vlaanderen.
ik ken al verschillende gezinnen uit het Gentse die naar Zeeuws-Vlaanderen zijn verhuisd....en een taalbarrière is er niet.
cornelis
cornelis

Aantal berichten : 1583
Registration date : 28-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma aug 01, 2016 6:40 pm

... En een Frans Vlaming die een huis wil huren moet in West Vlaanderen gaan wonen!
Mijn echtegenote wil in Poperinge (Abele) wonen want er zijn recente huizen moderner en meer comfortabel dan bij ons die gemiddeld 200 € goedkoper zijn per maand...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  samhurulean ma aug 01, 2016 7:49 pm

Het is waar Cornelis, veel Zeeuws-Vlamingen benadrukten dat het vestigen in Zeeuws-Vlaanderen steeds aantrekkelijker wordt voor de Belgisch Vlaming. De grond- en huizenprijzen zijn aan de lage kant plus binnen een korte tijd ben je zo in Antwerpen! Geen taalbarrière, plus het is een ontzettend aantrekkelijke omgeving voor jonge gezinnen om zich te vestigen: genoeg buitenruimte om voor kinderen te spelen en in alle rust te wonen en voor culturele activiteiten en winkelen ga je makkelijk toch even de grens over. Al hoorde ik wel van enkele Zeeuws-Vlamingen dat er een angst was dat de sociale cohesie van de dorpen hierdoor zou komen te verdwijnen, de Belgen zijn welkom maar men vindt het wel belangrijk dat de 'nieuwkomers' zich mengen en deelnemen aan de dorpsfestiviteiten en de aanwezige voorzieningen.

En Bissezeele, ik wist niet dat de huisprijzen in West-Vlaanderen lager waren als in Frans-Vlaanderen? Het is dus voor de Frans-Vlaming voordeliger om zich te vestigen in Belgisch Vlaanderen? Ik heb ook vernomen van iemand uit Belle dat een gelijksoortig fenomeen zich voordoet wat betreft mensen werkzaam in Lille of Duinkerke die zich vestigen in dorpen in de Westhoek maar hier als 'nieuwkomer' zich ook niet veel mengen met de plaatselijke bevolking en vooral voor werk, recreatie en het onderwijs van hun kinderen naar Lille of Duinkerke uitwijken... Maar Belgisch-Vlamingen die zich in Frans-Vlaanderen vestigen, dat is dus relatief zeldzaam?
samhurulean
samhurulean

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 31
Woonplaats : Boedapest
Registration date : 09-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma aug 01, 2016 8:22 pm

Ik praatte van de huurprijzen... Ik heb niet gezocht om een huis te kopen... Ik zou à la rigueur een huis huren in de Belgische Westhoek, maar niet kopen (...). Ik maak me geen illusie over mijn integratie ondanks het feit dat ik het NL een beetje beheers... Net op de grens zou het niet te lastig zijn want "mijn leven" zou enkele honderden meters verder zijn... Eigenlijk zou ik eventueel in west Vlaanderen wonen om mijn zoon in een Nederlandstalige school te sturen (de prijs van de huizen is secundair).

Het feit dat er geen overschrijdende openbaar vervoer bestaat is ook een probleem voor mij... Daarom is Belle (Bailleul) à priori meer aantrekkelijk voor mijn familie: op 5 km van de scholen van Loker of Dranouter (en van de Vlaamse heuvels), er is een station (met direct treinen naar Rijsel, Duinkerke of Sint-Omaars), een autosnelweg...en zelfs voortaan en een uitstekende theesalon (rue d'0ccident)...zoals in België!
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma aug 01, 2016 9:44 pm

Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele di aug 02, 2016 9:37 am

Liever hier antwoorden (over de grensoverschrijdende interactie en identificatie):

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/t909-grensoverschrijdende-interactie-en-identificatie#15983
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: De gevolgen van de economische crisis in Frans-Vlaanderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum