Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

+10
woudpreker
Westvloaming
Vlaklander
leuven
Ernst Niessen
eric v68
DebianFox
Stef
Linkadoor
Admin
14 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Admin vr maa 07, 2008 8:38 pm

Hebt u een sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto geplakt? Hoe is het? Waar hebt u die gekocht? Wat waren de reacties van uw familie en van uw vrienden?

Persoonlijk, heb ik een met F-VL in het middel, boven Frans-Vlaanderen en beneden Flandre Française. Ik heb die in Brugge bij Brugse Boekhandel adres: Dijver 2 8000 Brugge gekocht.

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Dsc00311


Laatst aangepast door Admin op za maa 29, 2008 12:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele di maa 11, 2008 8:11 am

Waarschuwing:
De nadruk op symbolen zoals de Leeuw van Vlaanderen (op vlaggen, stickers, borden ...) of de naam 'Flandre', of het woord 'regionalist' moeten worden begrepen in hun Franse context.

Al deze symbolen en namen hebben niet dezelfde betekenis in Frankrijk en in België. Vandaar de vele misverstanden tussen Belgische Vlamingen en Frans-Vlamingen.

In Frans-Vlaanderen is een 'regionalist' een persoon die van het Vlaams erfgoed houdt.
In Frans-Vlaanderen betekent een sticker met de Vlaamse leeuw op een auto dat de eigenaar van de auto van het landelijke Frans-Vlaanderen houdt. Dit is gewoonweg een sympathiek symbool, iets natuurlijk, zonder politieke betekenis.



Ik heb dezelfde sticker, maar door Windhuus Editions in Steenvoorde uitgegeven.
Ik heb één keer negatieve reacties gehad...in Wallonië, naast Luik - maar nooit in Doornik bv (er is een openheid in die stad denk ik...).
Naast Luik dus, was er een samenscholing van 'oude burgers' rond mijn auto (!)...
Ik was een beetje verder (....).
Een 'chique oude vrouw' geloof nuttig te toevoegen : En bovendien is er 59 op de nummerplaat !...
Zes jaar later blijf haar opmerking een geheim voor mij.
Natuurlijk heb ik 59 op mijn nummerplaat !!
Frans-Vlaanderen is nog steeds in het Noorden (59) van Frankrijk denk ik...
Ik begrijp niet hun reactie ; ze leeken echt geschokt !
Ik zocht toch niet zo'n reactie...echt waar !
Ik bedoel ; met een 'gestyliseerd' geel-zwart leeuw in Wallonië; ok, ik zou begrijpen...
Maar in mijn geval, het was allen een F-VL met Frans-Vlaanderen - Flandre française geschreven... het is dus niet een teken van extremisme, van agressiviteit...

En sindsdien heb ik nooit zulke reacties gezien.
Er zijn soms mensen die vragen waar ik heb mijn sticker gekocht...want ze willen dezelfde !

Jullie kunnen stickers kopen in de Vlaamse Herbergen of bij 'Racines', een prachtige boetiek van Kassel (naast de Vandamme markt).


Laatst aangepast door Bissezeele op di apr 23, 2013 7:27 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Linkadoor za apr 26, 2008 3:36 pm

Als ik hier reclame mag maken voor de eigen winkel Wink : als die F-VL stickers niet verkrijgbaar zijn, kun je natuurlijk ook gewoon deze gebruiken:

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto 257546123_669aca4743_m

Wie wil, kan er natuurlijk steeds met een stift "Frans-Vlaanderen tegen racisme van maken", en/of met een schaar de verwijzing naar Meervoud wegknippen. Wink

Linkadoor

Aantal berichten : 59
Registration date : 26-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef za apr 26, 2008 7:09 pm

Had me ooit eens een "fier d'etre Flamand" sticker op mijn motor gekleeft en de dag erna was hij met een spuitbus overspoten op de parking van het station.

Lijkt me leuk om een naar Brugge te gaan om een F-VL sticker , heb vandaag in Noordpene een tweetalige sticker aangeschaft
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Linkadoor za apr 26, 2008 7:11 pm

De Snor schreef:Had me ooit eens een "fier d'etre Flamand" sticker op mijn motor gekleeft en de dag erna was hij met een spuitbus overspoten op de parking van het station.

Op een Belgisch station, bedoel je?
Vreemd. Ik had gedacht dat de meeste Belgen zo'n uitspraak als een blijk van ironie zouden opvatten. Wink

Lijkt me leuk om een naar Brugge te gaan om een F-VL sticker , heb vandaag in Noordpene een tweetalige sticker aangeschaft

Met welke tekst? F-VL/F-FL? Wink

Linkadoor

Aantal berichten : 59
Registration date : 26-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef za apr 26, 2008 7:44 pm

't was in het station van mijn woonplaats...

'n F-VL met de leeuw in het midden
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef ma apr 28, 2008 8:18 pm

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Dsc00311

Deze sticker is niet meer verkrijgbaar bij de Brugse Boekhandel , was er in de namiddag en de mevrouw vertelde dat er geen nieuwe zullen binnenkomen Sad
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  DebianFox vr jun 06, 2008 4:40 pm

Klik hier om de mijne te zien ...https://i.servimg.com/u/f41/12/51/21/80/voitur12.jpg

Voor de Belgische staatsveiligheid: neen dit is niet mijn echte nummerplaat. Laughing

DebianFox

Aantal berichten : 45
Leeftijd : 36
Woonplaats : Gent & Dentergem
Registration date : 21-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele vr jun 06, 2008 8:40 pm

Uwe stickers zijn beschadigd kameraad !

Hebt U bemerkt; in Frans Vlaanderen - en overal in Frankrijk dus - hebben we nummerplaten geel zwart !!
Een mooi symbool hè?

Maar dit symbool zal waarschijnlijk binnenkort verdwijnen. Die nummerplaten zijn niet zichtbaar genoeg voor de politie... En we zullen hebben nummerplaten wit en zwart.

En andre verandering in Frankrijk, en overal in Europa in theorie :
De harmonisatie van de nummerplaten: een enorme polemiek in Frankrijk, met name in onze regio.
Jawel...
Er is een organisatie van kamerleden* van alle partijen die tegen die hervorming pleit, want de nummers van de...Franse départements zullen verdwijnen (met name le Nord, le Padcalaid, la Somme, enz.).

* hun website : http://www.jamaissansmondepartement.fr/

Wat een tragedie ! (lol)

De nummers van de départements als régionale identiteit...die onnatuurlijk découpage van de Franse Revolutie zonder verband met de geschiedenis : met namen van rivieren, van een zee-engte (le Pas de Calais), van een windstreek (le Nord)...

Deerniswekkend...

De Conseil Général du Pas de Calais bevindt zich in de voorhoede van de strijd !
Ze hebben reclames gemaakt - en betaald - met : "62, c'est nous"

Hun website : http://www.cg62.fr/pro/cg62/lien_direct?type_module=static&id_module=223&rub_id_module=&id_forcage=4227

"Un vaste programme" zoals zou zeggen de Général De Gaulle...

Er is hetzelde in le Nord; ze hebben een sticker gemaakt met het nummer 59 en...een Vlaamse Leeuw**, maar er is helaas een inversie : de kleur geel met het nummer 59 en de kleur wit met de zwarte leeuw...

** Het is geen iniatief van de Conseil Général du Nord...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef vr jun 06, 2008 8:56 pm

^^ Kun je me zo 2 stickers opsturen aub ?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  DebianFox za jun 07, 2008 6:14 am

Stef schreef:^^ Kun je me zo 2 stickers opsturen aub ?

Is dat tegen mij? Je kan mooie Vlaamse stickers bestellen via www.vlaanderenvlagt.org en www.vvb.org Very Happy

Nog een vraagje eigenlijk, ben ik eigenlijk illegal bezig? Is het verplicht om een kenteken te hebben van je thuisland? In Nederland heb je bv. ook nogal regionalistische Friezen die een Friesland-sticker kleven boven hun NL-sticker. En wanneer dit wordt gezien kunnen ze een boete krijgen. En je raakt in Nederland ook niet door de autokeuring als het NL-teken niet zichtbaar is.

Ik dacht dat zolang je binnen België rondtoert het B-teken niet zichtbaar hoeft te zijn, in ieder geval zijn dankzij het verdrag van Schengen grenscontroles afgeschaft.

DebianFox

Aantal berichten : 45
Leeftijd : 36
Woonplaats : Gent & Dentergem
Registration date : 21-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef za jun 07, 2008 9:49 am

[quote="DebianFox"]
Stef schreef:^^ Kun je me zo 2 stickers opsturen aub ?

Bissezele schreef:Er is hetzelde in le Nord; ze hebben een sticker gemaakt met het nummer 59 en...een Vlaamse Leeuw**, maar er is helaas een inversie : de kleur geel met het nummer 59 en de kleur wit met de zwarte leeuw...

Ik heb iets met "59" , F-VL voor eeuwig !


DebianFox schreef:
Nog een vraagje eigenlijk, ben ik eigenlijk illegal bezig? Is het verplicht om een kenteken te hebben van je thuisland? In Nederland heb je bv. ook nogal regionalistische Friezen die een Friesland-sticker kleven boven hun NL-sticker. En wanneer dit wordt gezien kunnen ze een boete krijgen. En je raakt in Nederland ook niet door de autokeuring als het NL-teken niet zichtbaar is.
Ik dacht dat zolang je binnen België rondtoert het B-teken niet zichtbaar hoeft te zijn, in ieder geval zijn dankzij het verdrag van Schengen grenscontroles afgeschaft.

Dus je vraag is als je met een VL sticker ipv een B rondrijdt dat dit strafbaar zou zijn ?
Ik denk het niet maar ben dit geen 100% zeker
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  eric v68 za jun 07, 2008 5:59 pm

DebianFox schreef:
Stef schreef:^^ Kun je me zo 2 stickers opsturen aub ?

Is dat tegen mij? Je kan mooie Vlaamse stickers bestellen via www.vlaanderenvlagt.org en www.vvb.org Very Happy

Nog een vraagje eigenlijk, ben ik eigenlijk illegal bezig? Is het verplicht om een kenteken te hebben van je thuisland? In Nederland heb je bv. ook nogal regionalistische Friezen die een Friesland-sticker kleven boven hun NL-sticker. En wanneer dit wordt gezien kunnen ze een boete krijgen. En je raakt in Nederland ook niet door de autokeuring als het NL-teken niet zichtbaar is.

Ik dacht dat zolang je binnen België rondtoert het B-teken niet zichtbaar hoeft te zijn, in ieder geval zijn dankzij het verdrag van Schengen grenscontroles afgeschaft.

ik de bewuste F-VL sticker niet kunnen vinden op bovengenoemde sites.
iemand nog een idee waar je zo'n sticker kan bestellen, of andere stickers met teksten zoals 'NL steunt Frans Vlaanderen' of zoiets

eric v68

Aantal berichten : 9
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele za jun 07, 2008 7:14 pm

Een sticker 'NL steunt Frans Vlaanderen' bestaat zeker niet. Of U kunt uzelf een sticker ontwerpen en drukken.
Er zijn websites met uitlegen.
Of, als U zeer gemotiveerd bent; een drukker betalen...

Ik vrees dat u zal niet de sticker 'F-VL' op Internet vinden. Komt U maar in Frans-Vlaanderen in de Vlaamse herbergen van de streek van Kassel en de winkel 'Racines' in Kassel. Maar ik ben er niet zeker...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  DebianFox za jun 07, 2008 7:46 pm

eric v68 schreef:

ik de bewuste F-VL sticker niet kunnen vinden op bovengenoemde sites.
iemand nog een idee waar je zo'n sticker kan bestellen, of andere stickers met teksten zoals 'NL steunt Frans Vlaanderen' of zoiets

Je kunt zelve wuk stickers moaken.

http://www.logiprint.nl/sticker_ontwerpen.html

http://www.onlinesticker.nl/?gclid=CKforYeN45MCFQ-mQwodWSu4zA

http://www.123sticker.nl/indexnl.html

http://www.stickerland.nl/

DebianFox

Aantal berichten : 45
Leeftijd : 36
Woonplaats : Gent & Dentergem
Registration date : 21-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele zo jun 22, 2008 12:39 pm

Waar kunnen we nog de sticker F-VL vinden ?

Onze beste administrateur heeft een foto van die sticker geplaatst op het vorige pagina...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef zo jun 22, 2008 7:42 pm

^^ op die sticker staat Windhuus in Steenvoorde , misschien kunnen zij ons helpen ?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele ma jun 23, 2008 1:13 pm

Ik denk dat Windhuus uitgevererij niet meer bestaat...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Admin di jun 24, 2008 5:42 pm

Ik heb in de pages blanches en in de pages jaunes gezocht maar ik kon die niet vinden.

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Stef di jun 24, 2008 7:30 pm

Wat zou het kosten om er te laten maken ?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele wo apr 08, 2009 10:08 am

In het vorige pagina zijn er linken naar bedrijven die stickers ontwerpen en drukken. 'onlinesticker.nl' is absoluut te afraden (...). Na drie dagen op je auto wordt een sticker - door hen gedrukt - al beschadigd !!



Anders zou het leuk zijn deze sticker opnieuw te drukken !...hij is nu onvindbaar... Neutral

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Dsc00311
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele di sep 08, 2009 8:01 pm

Nog een mooie sticker Wink

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto 090908100859440054412689
...VERHEUGEND... drunken
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele vr sep 18, 2009 3:51 pm

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto 090918080553440054473139
Twee symbolen van de Frans-Vlaamse identiteit...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Ernst Niessen za sep 19, 2009 8:22 am

DebianFox schreef:
Stef schreef:^^ Kun je me zo 2 stickers opsturen aub ?

Is dat tegen mij? Je kan mooie Vlaamse stickers bestellen via www.vlaanderenvlagt.org en www.vvb.org Very Happy

Nog een vraagje eigenlijk, ben ik eigenlijk illegal bezig? Is het verplicht om een kenteken te hebben van je thuisland? In Nederland heb je bv. ook nogal regionalistische Friezen die een Friesland-sticker kleven boven hun NL-sticker. En wanneer dit wordt gezien kunnen ze een boete krijgen. En je raakt in Nederland ook niet door de autokeuring als het NL-teken niet zichtbaar is.

Ik dacht dat zolang je binnen België rondtoert het B-teken niet zichtbaar hoeft te zijn, in ieder geval zijn dankzij het verdrag van Schengen grenscontroles afgeschaft.

De bekende, witte, ovale ISO-landenplakplaatjes worden niet meer gebruikt. In plaats daarvan wordt de ISO-landcode, voor Nederland NL, geplaatst aan de linkerkant van de nummrplaat in een blauw gedeelte omgeven door twaalf EU-sterren. Het aanbrengen van plakplaatjes ter 'verfraaiing' van de kentekenplaat, is verboden. De Nederlandse Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) schrijft hierover:

"Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden. U mag geen sticker over de letters NL op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor minimaal een bekeuring van 65 euro uitschrijven. Door een sticker op de kentekenplaat aan te brengen, komt de kentekenplaat niet meer overeen met het wettelijk vereiste model. Hierdoor moet de auto worden afgekeurd bij de Algemene Periodieke Keuring (APK). Daarnaast lopen bestuurders een risico op een boete in het buitenland, omdat niet zichtbaar is uit welk land het voertuig afkomstig is. De RDW adviseert voertuigbezitters daarom geen stickers op de kentekenplaat te plakken."
Ernst Niessen
Ernst Niessen

Aantal berichten : 44
Leeftijd : 54
Woonplaats : Apeldoorn, Gelderland, de Nederlanden
Registration date : 19-09-09

http://www.baarlewerkgroep.org

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Bissezeele za sep 19, 2009 1:01 pm

Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto Empty Re: Sticker Vlaanderen – Flandre op uw auto

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum