Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

5 plaatsers

Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Admin zo apr 12, 2009 10:28 am

Op het programma:

0930: Onthaal

09h50: Welkomstwoord van Rene Decodts, kamerlid en burgemeester van Cassel

10u00: wettelijke deel:
- Acties en werkzaamheden van de ANVT en van zijn commissies tijdens het jaar 2008.
- Financieel verslag.
- Stemming van de Raad van Bestuur
- Projecten voor het jaar 2009.

10u30: Muzikale pause met Frans-Vlaamse artiesten.

10.45: Uitwisseling met de ouders, leerkrachten en vertegenwoordigers van Rectorat over het proefproject van het onderwijs het Frans-Vlaams en haar toekomst in het kader van de nieuwe grondwet.

11:30: Vragen - antwoorden sessie

11h50: Resultaat van de verkiezingen van de bestuursleden en inschrijving van de lijst van de verkozen aan het Raad van Bestuur

12:00: Borrel van het vriendschap aangeboden door de stad Kassel

Waar?
salle polyvalente
Vandammeplaats
Kasselberg

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele zo apr 12, 2009 12:17 pm

R. DECODTS (PS) is inderdaad 'lid van de kamer' van de CONSEIL GENERAL, maar nog niet kamerlid in Parijs...

J-P DECOOL (UMP) is de kamerlid van het 14de kiesdistrict (waar Kassel ligt). Gezien de laatste verkiezingen van 2007 heeft DECODTS geen hoop kamerlid te worden...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Polder zo apr 12, 2009 12:58 pm

Bissezele schreef: CONSEIL GENERAL, maar nog niet kamerlid in Parijs...
Volgende tekst is wellicht interessant voor beide zijden van de schreve: De verschillende bestuursniveaus in Frankrijk en België.
Polder
Polder

Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele zo apr 12, 2009 1:35 pm

Wie gaat naar de Algemene Vergadering van de ANVT ? ...die is meer oopen dan deze van Radio Uylenspiegel.
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam ma apr 13, 2009 6:44 am

Ik zal zeker aanwezig zijn op de ALV van het ANVT. Tenminste dat vind ik een "must" voor eenieder die het "Frans-Vlaams" een hart onder de riem wil steken. Rolling Eyes
Als "Vlaming" dien je toch te weten wat er reilt en zeilt in "nus" Westhoek, en daarvoor mag niets te veel zijn !!
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Jaervergaeringe 2009 van d'ANVT

Bericht  Bissezeele do apr 16, 2009 7:58 am

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT 090212052204440053142083


Op de website van de ANVT gelezen :

Me zyn blyde van je te nooden an de Jaervergaeringe van d'ANVT nae' 'n Kasselberg, zaeterdag 'n 2den van mei op 9e30 in de groote saele van de Vandammeplatse.
Zendt mae' d'invitaesje an al de liefhebbers van nuuze vlaemsche taele.


Bron : http://www.anvt.org/index.php?lang=vl
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam do apr 16, 2009 8:44 am

Bedankt voor de melding, ik kreeg inmiddels ook een uitnodiging van JP Couché van de Stichting ANVT.
Zijn er nog forumleden die aan deze ALV wensen deel te nemen ?
Indien ja kunnen we misschien op een gezamelijke nader te bepalen plaats afspreken.
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele do apr 16, 2009 9:21 am

In de friterie des Flandres na de ALV ?

De friterie is eigenlijk een brasserie naast het gemeentehuis. Er is een uithangbord met een Vlaamse Leeuw op het gevel Wink
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam do apr 16, 2009 1:57 pm

We kunnen misschien reeds vooraf afspreken, voor de ALV.
Afspraak in het Café op de hoek links op enkele 10-tallen meters van Radio Uylenspiegel, richting kerk.
Afgesproken ??
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele do apr 16, 2009 2:12 pm

Café "les 3 moulins" ?
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam do apr 16, 2009 2:24 pm

Als je vanaf de D 218 - Route de Dunkersque - Kassel inrijdt, ligt het Café des / les.... ?? links op de hoek voor je.
Alhoewel ik er geregeld kom, per fiets of auto moet ik schromelijk toegeven dat ik de naam van dit café niet ken. Embarassed
De oude baas spreekt er wel Vlaams en kent héél wat mensen van Adinkerke, ondermeer mijn vriend dokter Frans-Jozef Buysse.
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele do apr 16, 2009 3:03 pm

De baas heet Jean-Pierre, de bazin Francine en hun zoon Ronald.

Het is wel "Aux 3 moulins". Het was mijn 'hoofdkwartier' enkele jaar geleden clown

Dit is de enige herberg van Kassel waar je kan 'frites fraiches au smout' eten !


Laatst aangepast door Bissezele op za apr 18, 2009 8:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam do apr 16, 2009 3:18 pm

Precies Bissezele, nu je het zegt de waard noemt JP. Cool
OKE dan, vanaf nu wordt "Les 3 Moulins" het rendez-vous-punt voor forumleden die in de regio Kassel willen afspreken met elkaar.

Gisterenavond, aan de taaltafel Nederlands, kreeg ik van Flying Dutchman een leuke suggestie, zijn vraag was namelijk de volgende : Kunnen we eens per jaar afspreken, om met enkele geïnteresseerde forumleden, een bijeenkomst te beleggen in een nog aan te duiden Vlaams estaminet in Frans-Vlaanderen. Het zou een traditie kunnen worden om op die manier maaltijd te nuttigen en nader kennis te maken met elkaar. Surprised

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat een uitstekend idee vind. Ik hou me, als voorstander, alvast aanbevolen !! bounce
We zijn alvast met 2 gegadigden FD & Eversam. WIE NOG ?????
Indien de formule aanslaat kunnen we zelfs elk jaar een ander estaminet in de Frans-Vlaamse regio uitkiezen. bounce
Mits een goede organisatie en voorafgaande voorbereiding moeten we zelfs een faire prijs kunnen afdwingen voor onze groep belangstellenden. Idea
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele do apr 16, 2009 3:22 pm

We zijn alvast met 3 gegadigden FD & Eversam en Bissezele. WIE NOG ?

Kassel is de 'kern' (of het 'hart') van de Franse Westhoek, dus...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Polder do apr 16, 2009 5:40 pm

Goed idee. Het interesseert me. Maar ik weet niet of het op 2 mei reeds zal lukken. Eventueel bij een volgende gelegenheid. Vanaf deze zomer heb ik meer tijd.
Polder
Polder

Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Eversam do apr 16, 2009 7:30 pm

@ Polder
@ Waarde Forumleden
Het ligt hoegenaamd niet in onze bedoeling om met onmiddelijke ingang van 2 mei aanstaande een mogelijks jaarlijkse bijeenkomst van forumleden in te richten. De bedoeling is om op een LATER te bepalen datum in de loop van 2009 een bijeenkomst inclusief maaltijd te organiseren in de Frans-Vlaamse regio. Inmiddels zouden we, na aanmelding van POLDER, met 4 gegadigden zijn.
Ik stel voor dat dit onderwerp uitgewerkt wordt, dat er ondermeer een gepaste locatie en een gepaste datum gekozen wordt, maar vooral dat er van dit initiatief een onafhankelijke "TOPIC" opgestart wordt. ALLE suggesties zijn uiteraard welkom, de eer tot het initiatief ligt in elk geval bij Flying Dutchman, ik stel me alvast kandidaat om het evenment mede te organiseren.
Reacties kunnen via deze link of voorlopig via contact op mijn privaat mailadres.
Met vriendelijke groeten, EVERSAM. cheers
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele za apr 18, 2009 8:09 am

Wat zaterdag 2 mei betreft, afspraak om 9u in de drie mullen ?
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Eet bijeenkomst

Bericht  Pieterheyn za apr 18, 2009 11:13 am

OK voor een gezellig samenzijn met een eetmaaltje.
Ik doe mee.

In een kleine gelegenheid met een sympatiseerende baas.
Of in een soort grote "cantine" waar men snel en goedkoop gediend is.
In Duinkerke heeft de Iguane op de dijk die reputatie, goed, snel en goedkoop
volgens mij goed voor een avondbijeenkomst.

Als het voor een dag is verkies ik iets kleiner, liefst met een hofje
zodat het kan uitlopen voor een middag + namiddag.

Pieterheyn

Aantal berichten : 76
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 22-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele za apr 18, 2009 1:31 pm

Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Bissezeele za mei 02, 2009 3:12 pm

Kan een deelnemer van de Algemene Vergadering van de ANVT (vanochtend) vertellen hoe het was ?
De voorzitter van de Commissie Cultuur van de (Franse) Senaat was aanwezig heb ik gehoord... Rolling Eyes

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT 090502071615440053586088
De zaal Vandamme net voor de ALV...(dit gebouw was oorspronkelijk de 'garage' van de oude tramway Bavinchove-Kassel...).
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT Empty Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum