Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 Empty Re: Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele za jun 16, 2012 10:39 am

la voix du nord van Hazebroek schreef:Dinsdag 12 juni 2012

Niet gekwalificeerd voor de tweede ronde
verlaat Hostalier het politieke leven!
Françoise Hostalier, UMP volksvertegenwoordigster en geëlimineerd zondag in de15e kieskring in de eerste ronde van de parlementsverkiezingen, heeft verschillende redenen om deze nederlaag te uileggen: de onthouding [40% nvdr] en de verdeeldheid bij rechts.

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 1206160323591419619990201
Hostalier, gekwetst en ontgoocheld
U zei zondagavond dat u woedend was...

"Wat ik kan niet accepteren, het is de oproep om voor Jean-Pierre Bataille te stemmen van Jean-Pierre Decool. Voor mij is het onaanvaardbaar dat een lid van de UMP geen ondersteuning biedt voor de kandidaat geïnvesteerd door die partij. Ik zal een klacht indienen bij de nationale autoriteiten van de partij. Er zijn ook een aantal personen wiens de steun aan Bataille heeft me verbaasd, met inbegrip van een gemeenteraadslid van Nieppe [de gemeente van Hostalier, nvdr]. Die verraden zijn moeilijk om te leven."

U geeft geen steminstructies. Bent u niet bang dat het het spel van de PS maakt?

"Ik weet het niet. Daar, eerlijk gezegd, ik ben ontgoocheld. Ik heb vaak verkiezingen verloren, maar als het een eerlijk gevecht met een loyale tegenstander, goed moge de beste winnen. Maar nu, na alles wat er gebeurde, kan ik niet roepen om voor Jean-Pierre Bataille te stemmen."

Mensen beschuldigen u niet dicht genoeg bij de bezorgdheden van de Vlamingen te zijn...

"Dit is niet waar. Ik heb de bevolking 1600 keer ontmoet tijdens mijn ambtsperiode, en bijna zeshonderdvijftig dossiers verwerkt." (...)

http://www.lavoixdunord.fr/Locales/Hazebrouck/actualite/Secteur_Hazebrouck/2012/06/12/article_francoise-hostalier-le-premier-probleme.shtml
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 Empty Re: Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele zo jun 17, 2012 6:55 pm

13de kieskring (Duinkerke)
Christian Hutin (MRC) : 63 %
Philippe Eymery (FN) : 36 %

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 1206171004031419619996069
Christian Hutin & Philippe Eymery


14de kieskring (Flandre Maritime)
Jean-Pierre Decool (UMP) : 53 %
Jean Schepman (PS) : 46 %

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 1206171004581419619996075
Jean Schepman & Jean-Pierre Decool


15de kieskring (Flandre Intérieure)
Jean-Pierre Allossery (PS) : 52 %
Jean-Pierre Bataille (UMP) : 48 %

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 1206171004361419619996071
Jean-Pierre Allossery & Jean-Pierre Bataille
Uitslagen gemeente per gemeente :
http://elections2012.lavoixdunord.fr/Resultats/legislatives/Second-Tour/pages/index.php?lettre=a&departement=59
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 Empty Re: Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma jun 18, 2012 8:42 pm

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 12061810392714196110000522
Allossery (links), voor het standbeeld van Lemire

Gisteren avond, op Opal TV, was de nieuwe volksvertegenwoordiger Jean-Pierre Allossery hevig ontroerd (hij huilde). Hij zei : "Ik zit in de gemeenteraad van Hazebrouck sinds...1971. Deze campagne was dus niet voor mij een campagne van enkele maanden (...). Ik denk ten eerste aan mijn vrouw, aan mijn kinderen en aan... Priester Lemire, mijn politieke voorbeeld. Ik ben trots om zijn opvolger te zijn, député van zijn kieskring te worden."

Het contrast met het interview van Jean-Pierre Bataille op Opal TV was enorm. Onder luid applaus van zijn militanten heeft de burgemeester van Steenvoorde aangekondigd dat hij kandidaat is voor de parlementsverkiezingen van 2017!!

Françoise Hostalier (UMP volksvertegenwoordiger tot gisteren) heeft Jean-Pierre Allossery (PS) gebeld om hem van harte te feliciteren (want Allossery versloeg haar intieme vijand Bataille, nvdr).
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 Empty Re: Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele za okt 29, 2016 8:22 pm

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 16102910343521508714592358

Jean-Pierre Decool (1952) is Député sinds 2002. Paul Christophe (1970), Burgemeester van Zuydcoote, is zijn plaatsvervanger sinds 2012. Christophe zal kandidaat zijn in 2017. Decool wil Senator worden.
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen - Pagina 2 Empty Re: Parlementsverkiezingen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum