Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw. Empty Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw.

Bericht  FRANK DE CLERCQ di okt 26, 2010 4:15 pm

Ik ben Frank De Clercq, werk in Gent en woon in Sint Idesbald Koksijde.

Mijn ega en ikzelf zijn èrg geinteresseerd in wat gebeurt in frans-Vlaanderen en hoe de mensen van over de schreve overleven zonder hun eigenheden te zien verwateren.
We zijn fier als een gieter, als we door uw streek rondslenteren, en hopen dat jullie, je eigenheden, jullie gebruiken, werken, taal, doen en laten nooit verliezen.

"Basic" zeggen we altijd, rechtuit, eerlijk en zuiver.

In Antwerpen zouden ze zeggen: We zijn "ZOT VAN Aa" zoals je bent

Frank De Clercq


FRANK DE CLERCQ

Aantal berichten : 3
Leeftijd : 82
Woonplaats : SINT IDESBALD (Koksijde)
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw. Empty Re: Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw.

Bericht  Eversam za okt 30, 2010 8:16 am

"Mijn ega en ikzelf zijn èrg geinteresseerd in wat gebeurt in Frans-Vlaanderen en hoe de mensen van over de schreve overleven zonder hun eigenheden te zien verwateren." - dixit Frank De Clercq

Er zijn héél wat activiteiten in Frans-Vlaanderen bekijk goed de index je zult héél wat ontdekken, indien je dat wenst kun je zelfs eens deelnemen aan een Vlamsche conversatie-avond in Bray-Duinen. De avond gaat door aanstaande woensdag 3 november in Espace Eole vanaf 17h30 einde omstreeks 19h00. Frans-Vlaanderen kent daarnaast ook een héél boeiend en levendig Vlamsch verenigingsleven. Kijk maar eens op de site van het A.N.V.T. ofte de Akademie voor Nuuze Vlansche Taele onder www.anvt.org daar zitten heel wat linken onder naar alle Vlaamsche verenigingen in de Franse Westhoek. king
Succes met je speurtocht en steeds welkom. cheers
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum