Therouanne, Terwaan - Deleti Morini ! - waarom ?
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: De geschiedenis van Frans-Vlaanderen :: De geschiedenis van Frans-Vlaanderen
Pagina 1 van 1
Therouanne, Terwaan - Deleti Morini ! - waarom ?
Op http://www.flandrianostra.org/therouanne/default.htm schrijf ik mijn analyse van
het boek Deleti Morini van J. Van Buggenhout , uitgeverij Flandria Nostra te Torhout.
en wens hiermede te onderzoeken in hoever taalproblemen bijdragen tot het vormen
van een "volks gevoel" "nationaal bewustzijn" "taal solidariteit" ik kan het juiste woord
of de juiste beschrijving niet vinden.
Kan een reactie op de verdrukking van een taal als gevolg hebben dat de "verdrukten"
onderling gaan samenwerken en aldus hun identiteit gaan affirmeren.
En zo komen wij weer terug op de cyclus: verdrukking, minderwaardigheidsgevoel, solidariteit, om vervolgens te groeien tot een "clan"houding. Van uit de diepten kan men slechts hogerop klimmen met daaruit volgend een meerderwaardigheidsgevoel ?
het boek Deleti Morini van J. Van Buggenhout , uitgeverij Flandria Nostra te Torhout.
en wens hiermede te onderzoeken in hoever taalproblemen bijdragen tot het vormen
van een "volks gevoel" "nationaal bewustzijn" "taal solidariteit" ik kan het juiste woord
of de juiste beschrijving niet vinden.
Kan een reactie op de verdrukking van een taal als gevolg hebben dat de "verdrukten"
onderling gaan samenwerken en aldus hun identiteit gaan affirmeren.
En zo komen wij weer terug op de cyclus: verdrukking, minderwaardigheidsgevoel, solidariteit, om vervolgens te groeien tot een "clan"houding. Van uit de diepten kan men slechts hogerop klimmen met daaruit volgend een meerderwaardigheidsgevoel ?
Pieterheyn- Aantal berichten : 76
Registration date : 22-02-09
Soortgelijke onderwerpen
» Toerisme en Vlaamse cultuur
» Waarom de Frisones of de Saxones (oftewel de Vlamingen?)
» Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
» Vergelijking van culturele minderheden in Frankrijk
» Waarom heeft Frans-Vlaanderen haar eigen politieke partijen nodig? - Den draed
» Waarom de Frisones of de Saxones (oftewel de Vlamingen?)
» Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
» Vergelijking van culturele minderheden in Frankrijk
» Waarom heeft Frans-Vlaanderen haar eigen politieke partijen nodig? - Den draed
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: De geschiedenis van Frans-Vlaanderen :: De geschiedenis van Frans-Vlaanderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: