Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed

5 plaatsers

Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed

Bericht  Admin ma feb 08, 2010 4:21 pm

In een vroegere artikel, hebben wij het over de spoorlijn tussen Duinkerke en Adinkerke gehad. Den draed heeft zich deze keer afgevraagd hoe het zit met het openbaar vervoer tussen de Franse en de Belgische Westhoek. Ik moet zeggen dat het resultaat ...

De rest van het artikel vindt u op:

http://nl.dendraed.com/het-grensoverschrijdende-ov-tussen-frans-en-west-vlaanderen/

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty "Openbaar vervoerkaart Frans-Vlaanderen - West-Vlaanderen"

Bericht  Bissezeele za jul 03, 2010 8:37 am

Er bestaat een viertalige (!) openbaar vervoerkaart met de juiste benamig van mijn streek... Very Happy

...waar men ziet duidelijk dat er geen grensoverschrijdend openbaar vervoer is in de Westhoek, behalve één bus tussen Bray-Dunes en De Panne !! Sad

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 100703103224970736339399


Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 100703103101970736339392


Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 100703102951970736339379


Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 100703103012970736339381


Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 100703103037970736339386
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Re: Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed

Bericht  Bissezeele za aug 11, 2012 4:30 pm

Op de - ééntalig - website van DK Bus Marine is er een interessante aanbieding...

DK Bus Marine schreef:
Les bons plans du mois : Dunkerque - Ostende

Cet été rejoignez ostende en Belgique depuis Dunkerque en toute facilité avec la ligne Dunkerque-Ostende.

Cette ligne dessert La Panne Esplanade (plage de La Panne en Belgique). Pensez au ticket frontière (1€) en vente auprès du conduteur de bus.

Vous pouvez également avec un forfait unique bus + tram à 7,40€ rejoindre Ostende.
Alors, circulez en toute liberté et à vous les grandes plages du Nord!

http://www.dkbus.com/presentation/index.asp?rub_code=1&thm_id=185

de Stedelijke Gemeenschap van Duinkerke schreef:
Voyages transfrontaliers

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed 12081106580214196110200138

En service les samedi, dimanche et jours fériés du 7 mai au 3 juillet et du 3 au 25 septembre, la ligne Dunkerque-De Panne (Esplanade) fonctionne tous les jours du 4 juillet au 2 septembre.

http://www.communaute-urbaine-dunkerque.fr/?id=1003
Als ik goed begrepen heb is er een lijn Duinkerke-De Panne in de zomer; dus met dezeldfde bus tot de strand van De Panne (en niet tot het station...) ! Very Happy
Kost het 1 € voor het traject Duinkerke-De Panne of moet men twee keer betalen (ticket in Duinkerke + 1 € om de grens te oversteken) ?
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Grensoverschrijdend OV in de Westhoek

Bericht  samhurulean wo apr 19, 2017 1:35 pm

Ik vond online het volgende kaartje die het spoorwegennet in kaart brengt, is dit kaartje nog correct? (ik ben me bewust van de situatie omtrent de spoorlijn 73 Adinkerke-Duinkerke)

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Nord_Pas-de-Calais_-_Railway_infrastructure_map_-_en

Verder vond ik ook nog een document van de West-Vlaamse Intercommunale uit 2013 met de titel "Mobiliteitsvisie Westhoek." Weet iemand of er sinds 2013 aan deze plannen zijn gewerkt? Of er buslijnen zijn gerealiseerd? (ik heb al wat gezocht in een andere draad maar was hierover nog geen informatie tegengekomen)

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed DdEmvSW

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed BP37p6i
samhurulean
samhurulean

Aantal berichten : 22
Leeftijd : 31
Woonplaats : Boedapest
Registration date : 09-02-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Re: Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed

Bericht  Godfried_van_Bonen do apr 20, 2017 8:03 am

Het is maar al te duidelijk dat snelwegen en spoorlijnen LANGS de grens lopen, en verre van grensoverschrijdend zijn. Waar een wil is, is een weg. Bij ONWIL daarentegen...

Godfried_van_Bonen

Aantal berichten : 94
Registration date : 16-02-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Grensoverschrijdende treinen en bussen

Bericht  Polder vr apr 28, 2017 7:54 pm

Op volgende webstek wordt geactualiseerde info gegeven over de bussen en treinen die de Belgische grenzen overschrijden.
Via de navigatie bovenaan kan men meer info bekomen over de verschillende verbindingen per trein of bus.
http://www.grenstreinbus.be/index.php
Polder
Polder

Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed Empty Re: Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum