Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goeien avond !

3 plaatsers

Ga naar beneden

Goeien avond ! Empty Goeien avond !

Bericht  Reynaert wo jun 04, 2008 8:55 pm

Ik heet Damien en ik ben in Kales geboren, ik ben 25 jaar oud. Ik woon in het land van Bredenarde tussen Kales en Sint-Omaars. Het is een stukje Blootland in zogenaamde "département Pas-de-Calais". Sinds de 18de eeuw wordt vlaams in mijn landtje niet meer gesproken, maar het is nog een echte vlaamse aarde door talrijke aspecten. Dus voel ik me Vlaming diep in hart en ziel.
Sinds September leer ik het Nederlands met de cursussen van de KFV in Merck (Marck-en-Calaisis). Het is een wijze om mijn diepste en meest oorspronkelijke wortels terug te vinden.
Reynaert
Reynaert

Aantal berichten : 21
Registration date : 03-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Goeien avond ! Empty Re: Goeien avond !

Bericht  eric v68 do jun 12, 2008 7:22 pm

Reynaert schreef:Ik heet Damien en ik ben in Kales geboren, ik ben 25 jaar oud. Ik woon in het land van Bredenarde tussen Kales en Sint-Omaars. Het is een stukje Blootland in zogenaamde "département Pas-de-Calais". Sinds de 18de eeuw wordt vlaams in mijn landtje niet meer gesproken, maar het is nog een echte vlaamse aarde door talrijke aspecten. Dus voel ik me Vlaming diep in hart en ziel.
Sinds September leer ik het Nederlands met de cursussen van de KFV in Merck (Marck-en-Calaisis). Het is een wijze om mijn diepste en meest oorspronkelijke wortels terug te vinden.

begrijp ik het goed dat je bovenstaand nederlands produceert na slechts een half jaar cursus ? Shocked

petje af, diep respect.

eric v68

Aantal berichten : 9
Registration date : 26-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Goeien avond ! Empty Welkom beste kameraad !

Bericht  Westvloaming wo aug 04, 2010 2:01 pm

Inderdaad diep respect ! Je Nederlands is in elk geval bijna vlekkenloos na zo'n korte tijd. Ondertussen zul je natuurlijk wel nog meer geleerd hebben. FANTASTISCH ! bounce Je bent in elk geval een voortrekker op dit gebied voor je streekgenoten. Hopelijk mogen er velen jouw voorbeeld volgen...!

Ik draag Frans-Vlaanderen diep in mijn hart, zeker sinds mijn laatste passage tijdens mijn vakantie in Frankrijk. Frans-Vlaanderen was de 'spitsafbijter'. Het stemde mij wat droevig, dat ik jammer genoeg zo weinig 'Vlaamsch' hoorde. Maar misschien was ik nog niet ver genoeg gegaan. Ik had op 03/07 geen tijd meer om Noordpene te gaan bezoeken en zijn Maison de la Bataille. In de krant las ik onlangs, dat de uitbaters heel goed het Vlaamsch beheersen en er resoluut op staan het ook te spreken. Nu dan, dit is dan voor een volgende keer. Ik woon niet zo heel ver van de Belgisch-Franse grens, dus ik kan nog eens erheen gaan wanneer ik maar wil...

Toch heb ik tot mijn vreugde een aardig mondje Vlaamsch kunnen spreken met de uitbaters van de Steenmeulen in Terdeghem ! De rondleiding was extreem interessant, in de enige molen uit steen, die nog (beperkt) in bedrijf is. Er is daar zelfs een oliepers. Ik zou zeggen : Elkeen die Frans-Vlaanderen in zijn hart draagt : ALLEN DAARHEEN !! cheers

Zo kameraad, fantastisch je te leren kennen en ik hoop samen met velen hier, nog eens van je te horen ! Veel geluk met je Nederlandse lessen ! LEVE VLAANDEREN !! alien

WESTVLOAMING. sunny

Westvloaming

Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goeien avond ! Empty Re: Goeien avond !

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum