Groetjes vanuit Nederland
2 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Groetjes vanuit Nederland
Hallo beste mensen,
Ik heb dit interessante forum gevonden via Wikipedia.
Ik ben een Hollandse meid uit Overijssel.
Ik ben een alleenstaande moeder met sterke interesses in onze Germaanse en Nederlands-Vlaamse cultuur, geschiedenis en herkomst.
Ik hoop hier veel te leren over de Franse Nederlanden
Ik heb dit interessante forum gevonden via Wikipedia.
Ik ben een Hollandse meid uit Overijssel.
Ik ben een alleenstaande moeder met sterke interesses in onze Germaanse en Nederlands-Vlaamse cultuur, geschiedenis en herkomst.
Ik hoop hier veel te leren over de Franse Nederlanden
Re: Groetjes vanuit Nederland
Welkom.
Woon je langs de Duitse grens ?
"De Franse Nederlanden"...men praat in het bijzonder op dit forum van de Franse Westhoek (tussen Rijsel en Duinkerke).
Het arrondissement Duinkerke is inderdaad de enige Germaanse component van Noord-Frankrijk ("de moffen van het Noorden"!!). Maar, als zegt Le Comité Flamand : "Fransman ben ik, Vlaming blijf ik".
"De Franse Nederlanden"...men praat in het bijzonder op dit forum van de Franse Westhoek (tussen Rijsel en Duinkerke).
Het arrondissement Duinkerke is inderdaad de enige Germaanse component van Noord-Frankrijk ("de moffen van het Noorden"!!). Maar, als zegt Le Comité Flamand : "Fransman ben ik, Vlaming blijf ik".
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Re: Groetjes vanuit Nederland
[/quote]Bissezele schreef:Welkom.
Ja, aan de grens richting Münster en Ahaus"De Franse Nederlanden"...men praat in het bijzonder op dit forum van de Franse Westhoek (tussen Rijsel en Duinkerke).
Wat is specifiek het verschil?Het arrondissement Duinkerke is inderdaad de enige Germaanse component van Noord-Frankrijk ("de moffen van het Noorden"!!). Maar, als zegt Le Comité Flamand : "Fransman ben ik, Vlaming blijf ik".
Soortgelijke onderwerpen
» Belangstelling in Nederland
» Immersie-onderwijs in Nederland
» Gedichten in het Nederlands over Frans-Vlaanderen
» Immersie-onderwijs in Nederland
» Gedichten in het Nederlands over Frans-Vlaanderen
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: