Groeten van Jim
2 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Groeten van Jim
Beste mensen, ik ben Jim (47).
Oosrpronkelijk kom ik uit Kernow (Cornwall, GB) maar nu woon ik in Gent en Kassel (FR-VL).
Ik ben Engelstalig, maar terwijl ik bezig ben om mijn ABN Nederlands te verbeteren, zou ik ook graag Gentse en Frans Vlaemsch willen leren.
Twee honderd jaar geleden spraak men in Kernow, Kernowek, maar tegen de jaar 1900 was het (behalve plaatsnamen, uitdrukkingen enz) verdwenen. Gelukkig, zijn er meer en meer mensen die Kernowek willen leren, maar de hoeveelheid 'vloiend Kernowek spreken' blijft relatieve klein (3000).
Wij moeten het Frans Vlaems verdedigen!
groeten
Kernow Jim
Oosrpronkelijk kom ik uit Kernow (Cornwall, GB) maar nu woon ik in Gent en Kassel (FR-VL).
Ik ben Engelstalig, maar terwijl ik bezig ben om mijn ABN Nederlands te verbeteren, zou ik ook graag Gentse en Frans Vlaemsch willen leren.
Twee honderd jaar geleden spraak men in Kernow, Kernowek, maar tegen de jaar 1900 was het (behalve plaatsnamen, uitdrukkingen enz) verdwenen. Gelukkig, zijn er meer en meer mensen die Kernowek willen leren, maar de hoeveelheid 'vloiend Kernowek spreken' blijft relatieve klein (3000).
Wij moeten het Frans Vlaems verdedigen!
groeten
Kernow Jim
Laatst aangepast door Kernow Jim op wo nov 04, 2009 8:13 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Kernow Jim- Aantal berichten : 3
Leeftijd : 62
Registration date : 09-01-09
Re: Groeten van Jim
Salut Kameraad !
Er is elke week een les Frans-Vlaams in Sint-Maria-Kappel met de 'Foyer Rural' en de ANVT...
Kom je nog vaak in de Drie Meulen ?
Er is elke week een les Frans-Vlaams in Sint-Maria-Kappel met de 'Foyer Rural' en de ANVT...
Kom je nog vaak in de Drie Meulen ?
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Re: Groeten van Jim
Drie Meulen is mijn staam cafe! ik was er gisteren. `Francine is mijn stiefmoeder
Kernow Jim- Aantal berichten : 3
Leeftijd : 62
Registration date : 09-01-09
Soortgelijke onderwerpen
» Groeten uit de VS
» Groeten uit Brabant
» Groeten van Ragnar
» Groeten uit de polders
» Groeten uit Zwolle
» Groeten uit Brabant
» Groeten van Ragnar
» Groeten uit de polders
» Groeten uit Zwolle
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: