Nieuw hier!
3 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Nieuw hier!
Hallo beste mensen,
Dermate gefascineerd door het meest noordelijke puntje van Frankrijk, "Frans-Vlaanderen" (of één van de zuidelijkste puntjes van "De Nederlanden") heb ik besloten mij toch eens aan te melden op dit forum. Vooral de discussie die binnen jullie gelederen is losgebarsten over de film "Bienvenue chez les ch'tis" vond ik leuk om te volgen op dit forum.
Zelf vind ik Frans-Vlaanderen iets liefelijks en mysterieus hebben. Ik ben ooit in Duinkerke geweest, en onlangs nog in Toerkonje. Dit is echter volledig verfranst: hier zul je niets Vlaams meer terugvinden.
Ik ben wonend in Voorthuizen, vlakbij het middelpunt van Nederland in de provincie Gelderland.
Bas
Dermate gefascineerd door het meest noordelijke puntje van Frankrijk, "Frans-Vlaanderen" (of één van de zuidelijkste puntjes van "De Nederlanden") heb ik besloten mij toch eens aan te melden op dit forum. Vooral de discussie die binnen jullie gelederen is losgebarsten over de film "Bienvenue chez les ch'tis" vond ik leuk om te volgen op dit forum.
Zelf vind ik Frans-Vlaanderen iets liefelijks en mysterieus hebben. Ik ben ooit in Duinkerke geweest, en onlangs nog in Toerkonje. Dit is echter volledig verfranst: hier zul je niets Vlaams meer terugvinden.
Ik ben wonend in Voorthuizen, vlakbij het middelpunt van Nederland in de provincie Gelderland.
Bas
basje379- Aantal berichten : 1
Leeftijd : 33
Registration date : 17-02-10
Re: Nieuw hier!
Welkom.
Natuurlijk hebt u niks 'Vlaams' gevonden in Toerkonje/Tourcoing...als u praat over de taal natuurlijk...
De streektaak van Tourcoing is het Picardisch.
Onze discussie over de film is niet de meeste interessant. Ik ben er bewust.
Natuurlijk hebt u niks 'Vlaams' gevonden in Toerkonje/Tourcoing...als u praat over de taal natuurlijk...
De streektaak van Tourcoing is het Picardisch.
Onze discussie over de film is niet de meeste interessant. Ik ben er bewust.
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
0h ja ! Dan behoort Tourcoing tot de zogenaammde Ch'ti-regio !
Westvloaming- Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10
Welkom beste West Vloaming.
Tourcoing behoort tot Frans-Vlaanderen (département du nord).
Heeft iemand meer informatie over de taalproblematiek in Tourcoing ?
De "zogenaamde ch'ti regio" betreft voortaan het hele Noorden van Frankrijk...
Tourcoing behoort tot Frans-Vlaanderen (département du nord).
Heeft iemand meer informatie over de taalproblematiek in Tourcoing ?
De "zogenaamde ch'ti regio" betreft voortaan het hele Noorden van Frankrijk...
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben nieuw maar voel me niet nieuw.
» Een nieuwe hier!
» prachtige site
» Hoi allen die hier hun thuis hebben
» Nieuw op deze "website"
» Een nieuwe hier!
» prachtige site
» Hoi allen die hier hun thuis hebben
» Nieuw op deze "website"
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: