Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk

4 plaatsers

Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk

Bericht  PaRePyne za feb 12, 2011 11:21 pm

Frans-Vlamingen leren Nederlands en verlaten dan Fankrijk...
Bijvoorbeeld onze admin hier ;-)

en Wido Bourel, die in zijn biografie op zijn zeer interessante website widopedia over Frans-Vlaanderen schrijft:
Ik ben geboren in Hazebroek (Frans-Vlaanderen) op 16 februari 1955 en opgegroeid in Kaaster. Mijn familie is sinds eeuwen in Frans-Vlaanderen gevestigd en heeft haar wortels in de grensstreek tussen het oude graafschap Vlaanderen en Vlaams Artesië. Ik ben getrouwd met Vera en heb met haar drie kinderen : Gudrun, Gerlinde en Evert.

Tot 1974 leefde ik in Kaaster (Frans-Vlaanderen). Na middelbare studies aan de lycée des Flandres te Hazebroek, bekwaamde ik me door zelfstudie in de Nederlandse taal en geschiedenis. Voor deze studies trok ik eerst naar Nederland (Groningen) en vervolgens naar Vlaanderen. Daar vestigde ik me in 1975 eerst in Antwerpen, later in Herentals en Bouwel.
Spijtig, want net die mensen heeft Frans-Vlaanderen nodig om er het Nederlands te promoten.

Tussen zijn Weblinks staat geen verwijzing naar Frans-Vlaanderen in het Nederlands.

Kent iemand hier Wido Bourel om een link naar dit forum te vragen op zijn webstek?

PaRePyne

Aantal berichten : 130
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty Re: Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk

Bericht  Mark van Almere zo feb 13, 2011 11:38 pm

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk.........?! Wat ik me afvraag: komen er -behalve Onno uit Duinkerke- ook Nederlanders en Vlamingen in Frans-Vlaanderen wonen? Er "emigreren" veel Nederlanders naar de grensgebieden in de BRD en Vlaanderen. Fijn overigens, je op het forum te treffen PaRePyne!!

Mark van Almere

Aantal berichten : 63
Woonplaats : Almere Haven
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty Re: Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk

Bericht  Arild wo apr 18, 2012 12:32 pm

Ik zie graag dat Franse Vlamingen zich in Vlaanderen of Nederland vestigen. Niet omdat ik de ontvlaamsing van Frans Vlaanderen toejuich, integendeel, maar als Franse Vlamingen dan toch wegtrekken, dan liever naar het Nederlands taalgebied dan naar andere regio's binnen Frankrijk, waardoor hun kinderen en kleinkinderen de link met Frans Vlaanderen sneller verliezen. Binnen andere Franse regios zal de verfransing niet tereug te draaien zijn, terwijl Franse Vlamingen in Vlaanderen en in Nederland juist min of meer thuiskomen.
Arild
Arild

Aantal berichten : 30
Woonplaats : De Lage Landen
Registration date : 17-04-12

https://lagelanden.boards.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty Noord-Fransen verlaten Frankrijk

Bericht  Bissezeele do jan 24, 2013 11:42 am

... elle aurait mieux fait de rester (...)

De Standaard schreef:donderdag 24 januari 2013

Française na jaren vrijgelaten in Mexico
In Mexico is een Française vrijgelaten die in 2007 tot 60 jaar gevangenisstraf is veroordeeld voor ontvoering. Het Hooggerechtshof oordeelde dat haar rechten zijn geschonden.

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk 13012411081014196110793367
Nicolas Sarkozy met de ouders van Florence Cassez.
Hij had veel gedaan - zonder succes - voor haar vrijlating...
De 38-jarige Florence Cassez hield altijd haar onschuld vol en bleef erbij dat zij niets afwist van de louche activiteiten van haar voormalige levensgezel Israel Vallarta, die ervan beschuldigd werd een groep van kidnappers te leiden.

In maart 2009 werd de Française in beroep veroordeeld tot 60 jaar cel, ondanks de vele onregelmatigheden in het onderzoek. Zo werd Cassez al op 8 december 2005 opgepakt, werd ze een nacht vastgehouden en pas de dag nadien naar de plek gebracht waar de arrestaties plaatsvonden.

Drie rechters in een panel van vijf oordeelden gisteren dat Cassez onmiddellijk moest worden vrijgelaten. De vrouw is naar de luchthaven gebracht, waar ze een vlucht naar Parijs heeft genomen. De zaak veroorzaakte spanningen tussen Frankrijk en Mexico. In Frankrijk is het nieuws over haar vrijlating warm onthaald.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130124_00444494
Florence Cassez is afkomstig uit Beuvry (Béthune). Haar ouders wonen nu in Malo (Duinkerke). Ze werkte in Calais (verantwoordelijk voor de winkel Eurodif) in 2003 toen ze besliste bij haar broer naar Mexico te gaan wonen (...). De onverwachte vrijlating van de Noord-Franse Florence Cassez is het belangrijkste nieuws vandaag in Frankrijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Florence_Cassez
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty de Noord-Franse Florence Cassez is terug in Frankrijk

Bericht  Bissezeele do jan 31, 2013 9:58 pm

Le journal des Flandres schreef:woensdag 29 januari 2013

Florence Cassez leeft voortaan in Duinkerke

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk 13013110580314196110819995

http://www.lejournaldesflandres.fr/actualite/Une_Gravelines/2013/01/29/le-dimanche-de-florence-cassez-agrave-du.shtml
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk Empty Re: Frans-Vlamingen verlaten Frankrijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum