Ik stel me voor
3 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Ik stel me voor
Ik ben geboren in Antwerpen (ze zeggen daar dat we allemaal in die Stad "onnozel geboren en zot gewiegd!" zijn), maar woon nu in Wallonië (Henegouwen). Ik ga regelmatig naar Rijsel en rij dus vrij veel rond in Frans-Vlaanderen.
Ik ben geinteresseerd in de Vlamingen van die streek vermits ik me verwant voel met iedere Vlaming (ook die van Nederland... Zeeuws-Vlaanderen bvb).
"Het bloed kruipt waar het niet lopen kan" : dat betekent : "de appel valt niet ver van de boom" : dat betekent : men kan zijn eigen aard niet verloochenen.
Ik stel belang in jullie belangstellingen...
Tot schrijfs !
Ik ben geinteresseerd in de Vlamingen van die streek vermits ik me verwant voel met iedere Vlaming (ook die van Nederland... Zeeuws-Vlaanderen bvb).
"Het bloed kruipt waar het niet lopen kan" : dat betekent : "de appel valt niet ver van de boom" : dat betekent : men kan zijn eigen aard niet verloochenen.
Ik stel belang in jullie belangstellingen...
Tot schrijfs !
Laurentius- Aantal berichten : 2
Registration date : 21-01-14
Re: Ik stel me voor
Welkom aan boord van de bakkogge op de wilde wateren van de Aa, de IJzer en de Pene !
Polder- Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09
wilde wateren
Beste vriend,
Waarom denkt ge dat die wateren zo wild zijn?
Kan iemand zeggen waar er nog in het dagelijks leven Nederlands gesproken wordt in Frankrijk? In welke dorpen, steden, wijken? Het zou mij een groot genoegen zijn in het douce France Vloms te kunnen spreken met de inboorlingen...
Een prettige dag toegewenst
Erik
Waarom denkt ge dat die wateren zo wild zijn?
Kan iemand zeggen waar er nog in het dagelijks leven Nederlands gesproken wordt in Frankrijk? In welke dorpen, steden, wijken? Het zou mij een groot genoegen zijn in het douce France Vloms te kunnen spreken met de inboorlingen...
Een prettige dag toegewenst
Erik
Laurentius- Aantal berichten : 2
Registration date : 21-01-14
Laurentius,
Als je goed zoekt op dit Forum zal je wel aanwijzingen vinden...
Maar is het niet gemakkelijk... Het 'Vlaemsch' word nog vooral in de intimiteit van de huiskamer- en bij de oudere landelijke generatie
gesproken. In het openbare leven kom je het nog weinig tegen.
Thuis hoor je dan ook de vreselijke verhalen van hoe de mensen die 'Vlaemsch klapten' vroeger in hun schooltijd 'gepunierd' werden.
...Maar ik vrees dat je als geboren Brabander het moeilijk zal hebben om een gesprek in het 'Oude Vlaemsch' te voeren.
Als je goed zoekt op dit Forum zal je wel aanwijzingen vinden...
Maar is het niet gemakkelijk... Het 'Vlaemsch' word nog vooral in de intimiteit van de huiskamer- en bij de oudere landelijke generatie
gesproken. In het openbare leven kom je het nog weinig tegen.
Thuis hoor je dan ook de vreselijke verhalen van hoe de mensen die 'Vlaemsch klapten' vroeger in hun schooltijd 'gepunierd' werden.
...Maar ik vrees dat je als geboren Brabander het moeilijk zal hebben om een gesprek in het 'Oude Vlaemsch' te voeren.
cornelis- Aantal berichten : 1583
Registration date : 28-04-12
https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/t717p15-onze-nieuwe-intercommunales-en-de-stedelijke-gemeenschap-van-duinkerke#11638Laurentius schreef:Waarom denkt ge dat die wateren zo wild zijn?
Polder- Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Ik stel me voor :: Ik stel me voor
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: