Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hallo!! Nieuw op dit forum

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Arild wo apr 18, 2012 9:44 am

Hallo, ik ben nieuw...

Ik heb hier ooit, heel lang geleden al eens aan account gehad, met ik herinner mijn gebruikersnaam van toen niet meer, alsmede wachtwoord. Ja, dom...

ik was toen niet zo actief op het net vanwege persoonlijke omstandigheden...

Ik hoop dat ik hier een steentje kan bijdragen...Ik ben Nederlander, en zeer geïnteresseerd in de cultuur, taal en geschiedenis van alle Nederlandstalige loten, dus zeer zeker Frans Vlaanderen. Frans Vlaanderen is een zeer vaag en onbekend gebied onder veel Nederlanders, en vaak slechts een doorganggebied op weg naar Engeland wordt gezien. Ik hoop dat we Frans Vlaanderen meer onder de aandacht kan brengen en de interesses van Nederlanders en Vlamingen voor Frans Vlaanderen kunnen versterken, en omgekeerd natuurlijk ook, dat de Franse Vlamingen ook naar Nederland en Vlaanderen zullen gaan kijken.

Naast FVLinhetnederlands, heb ik nog een account op het Propatriaforum, waar de banden worden aangehaald tussen Friezen, Nederlanders, Vlamingen, Franse Vlamingen en Afrikaners.

Verder post ik tegenwoordig nergens behalve deze 2 sites.

Er zijn bij mijn weten weinig informatieve webstekken mret betrekking tot Frans Vlaanderen in het Nederlands en dan specifiek foras om met Franse Vlamingen in contact te komen middels interessante discussies.

Op ProPatria zijn twee of drie Franse Vlamingen acief. Ik denk dat vaak de taal een belemmering vormt. Enfin, ik kijk er naar uit om hier een actief medegebruiker te mogen worden.

Arild
Arild

Aantal berichten : 30
Woonplaats : De Lage Landen
Registration date : 17-04-12

https://lagelanden.boards.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Lena vr mei 18, 2012 6:39 pm

Hoi Arild,

woon je ook in NL omdat je Nederlander bent? Ik ben Nederlandse maar woon in "Frans vlaanderen" zelfs de "Vlaamse opaal kust".

Groetjes
Lena
Lena
Lena

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 38
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 02-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Arild zo mei 20, 2012 6:13 pm

Lena schreef:Hoi Arild,

woon je ook in NL omdat je Nederlander bent? Ik ben Nederlandse maar woon in "Frans vlaanderen" zelfs de "Vlaamse opaal kust".

Groetjes
Lena

Ja, ik wioon in NL door geboorte.

Ik hoop dat u in Frans Vlaanderen uw moedertaal in ere blijft houden. Cool
Arild
Arild

Aantal berichten : 30
Woonplaats : De Lage Landen
Registration date : 17-04-12

https://lagelanden.boards.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Lena ma mei 21, 2012 10:34 am

Ikke wel, ik woon pas sinds 3 jaar in Frankrijk, ik ben nog vrij regelmatig in Nederland en iedere woensdag avond is er in Duinkerke het talencafe waar ook een Nederlandse tafel is waar ik niet de enige Nederlandse ben.

En u mag je zeggen hoor. Very Happy
Lena
Lena

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 38
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 02-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Arild ma mei 21, 2012 5:40 pm

Lena schreef:Ikke wel, ik woon pas sinds 3 jaar in Frankrijk, ik ben nog vrij regelmatig in Nederland en iedere woensdag avond is er in Duinkerke het talencafe waar ook een Nederlandse tafel is waar ik niet de enige Nederlandse ben.

En u mag je zeggen hoor. Very Happy

Wat heeft u... ok je naar Frans Vlaanderen doen verhuizen, als ik zo vrij mag zijn?

Ik heb kennissen die ook naar Frankrijk willen verhuizen, maar dan naar het zuiden, ik vindt het boeiend dat er Nederlanders of Belgische Vlamingen naar Frans Vlaanderen vertrekken voor een definitieve vestiging, en hierdoor meewerken aan een versteviging van het Nederlandstalige element.

Is er nog wat over van het Nederlandtalige element in Duinkerke of is de stad inmiddels Frans zoals Parijs?
Arild
Arild

Aantal berichten : 30
Woonplaats : De Lage Landen
Registration date : 17-04-12

https://lagelanden.boards.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Lena ma mei 21, 2012 7:41 pm

Tja... de liefde...

Stiekem is Duinkerke wel trots op de Vlaamse wortels zo is er op en rondom het stadhuis van Duinkerke overal de Vlaamse leeuw te vinden.
Het Vlaams (of moet ik zeggen Nederlands) "klappen" ze hier niet echt meer al zijn er toch wel mensen die zich er in interesseren.

Wel is het zo dat sinds vorig jaar het Nederlands weer word aangeboden op de middelbare scholen, weliswaar als keuzevak maar toch...
helaas zijn er maar enkelingen die voor het Nederlands kiezen.

Ik werk in Duinkerke voor het VVV en ik merk wel dat het heel belangrijk is voor het toerisme dat er Nederlands-sprekenden aanwezig zijn. Er zijn erg veel Belgische bezoekers en ook wel Nederlanders maar wat minder.
Lena
Lena

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 38
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 02-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Arild di mei 29, 2012 6:41 pm

@Lena...

Heeft u veel hindernissen ondervonden bij uw migratie? Het lijkt me een hele grote stap die je gezet hebt, waar ik alleen maar respect voor kan hebben.
Arild
Arild

Aantal berichten : 30
Woonplaats : De Lage Landen
Registration date : 17-04-12

https://lagelanden.boards.net/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Lena za jun 02, 2012 12:13 pm

@arild

In het begin was het wel lastig hoor. Dan loop je tegen dingen aan zoals de "Franse administratie", de taal en het verschil in cultuur.
Maar na een tijdje lukt het wel om in te burgeren en een nieuwe vrienden kring op te bouwen.
Lena
Lena

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 38
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 02-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Hallo!! Nieuw op dit forum Empty Re: Hallo!! Nieuw op dit forum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum