Was het vroeger nu echt zoveel beter dan nu ?
4 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Maatschappij :: Maatschappij
Pagina 1 van 1
Was het vroeger nu echt zoveel beter dan nu ?
In tal van conversaties met oudere mensen hoor je ze met regelmaat zeggen dat het vroeger beter was dan nu.
Zit hier eigenlijk waarheid in of is het echt zo ?
Zit hier eigenlijk waarheid in of is het echt zo ?
VROEGER BETER DAN NU ?
wanneer is "vroeger" ?
In de veronderstelling dat men spreekt over de eerste helft van de 20ste eeuw, even ter herinnering
1914-1918 : 10 miljoen doden
1918 : grieppandemie
1929 : beurskrach, begin van economische crisis en gigantische werkloosheid, armoede
1939-1945 : 50 miljoen doden
Vroeger beter ???
Verbetering is er pas gekomen vanaf de tweede helft van de jaren 50, economische bloei en toename van de persoonlijke welvaart tot de eerste oliecrisis in 1973, vanaf dan beperkte groei met lange tijd hoge werkloosheid die pas de laatste jaren verminderd is, blijvend hoge energieprijzen.
In de veronderstelling dat men spreekt over de eerste helft van de 20ste eeuw, even ter herinnering
1914-1918 : 10 miljoen doden
1918 : grieppandemie
1929 : beurskrach, begin van economische crisis en gigantische werkloosheid, armoede
1939-1945 : 50 miljoen doden
Vroeger beter ???
Verbetering is er pas gekomen vanaf de tweede helft van de jaren 50, economische bloei en toename van de persoonlijke welvaart tot de eerste oliecrisis in 1973, vanaf dan beperkte groei met lange tijd hoge werkloosheid die pas de laatste jaren verminderd is, blijvend hoge energieprijzen.
DESSERON- Aantal berichten : 156
Leeftijd : 66
Registration date : 21-08-08
Re: Was het vroeger nu echt zoveel beter dan nu ?
DESSERON schreef:Verbetering is er pas gekomen vanaf de tweede helft van de jaren 50, economische bloei en toename van de persoonlijke welvaart
Vreemd; ik heb dezelfde redenering gedaan vandaag...het is inderdaad vanaf de tweede helft van de jaren 50...
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Re: Was het vroeger nu echt zoveel beter dan nu ?
Oorlogen zijn er nu ook, dat ligt nu eenmaal in de aard van de mens.
De stelling was of het vroeger beter was. Als ik kijk naar de maatschappij die kapitalistischer, indivudualistischer en egoistischer is geworden dan de maatschappij van vroeger, dan denk ik dat het vroeger inderdaad beter was.
De stelling was of het vroeger beter was. Als ik kijk naar de maatschappij die kapitalistischer, indivudualistischer en egoistischer is geworden dan de maatschappij van vroeger, dan denk ik dat het vroeger inderdaad beter was.
Soortgelijke onderwerpen
» Het Nederlands gaat eindelijk vooruit, het Frans-Vlaams blijft jammer genoeg stilstaan - Den draed
» Gedichten en toneel in het Frans-Vlaams
» Nog beter dan Google Earth : de DVD ROM van de IGN
» Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
» Boekhandels en boeken over Frans-Vlaanderen
» Gedichten en toneel in het Frans-Vlaams
» Nog beter dan Google Earth : de DVD ROM van de IGN
» Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
» Boekhandels en boeken over Frans-Vlaanderen
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Maatschappij :: Maatschappij
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: