Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

+4
Handwerpen
Leonard
Flying Dutchman
Bissezeele
8 plaatsers

Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Bissezeele di jun 30, 2009 11:44 am

Na de clichés met het ch'ti dialect, de clichés met het...Vlaams* (tweede deel van de video) Neutral



* het Vlaams van België natuurlijk; Dany Boon is geboren in Armentiers, maar hij heeft nog niet bemerkt dat het Vlaams ook een regionale taal van Noord-Frankrijk is...

Reacties ?


Laatst aangepast door Bissezele op di jun 30, 2009 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty dany....

Bericht  Flying Dutchman di jun 30, 2009 12:19 pm

Ja, hier mijn reactie : Waardeloos, ik begrijp niet dat men hier om kan lachen. Werkelijk om misselijk van te worden !

Flying Dutchman

Aantal berichten : 16
Registration date : 12-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Bissezeele di jun 30, 2009 12:54 pm

@Flying Dutchman,
Je zal tevreden zijn te leren dat, dankzij zijn "talent" en zijn humor (op de ch'ti business gebaseerd), Dany Boon de bestbetaalde filmacteur van Europa is geworden. Question

De in Frankrijk waanzinnig populaire komedie 'Bienvenue chez les Ch'tis' heeft regisseur, co-schrijver, producent en acteur Danny Boon geen windeieren gelegd, zo schrijft Le Figaro.

Volgens de Franse krant rijfde Boon 26 miljoen euro binnen, waarmee hij de bestbetaalde filmacteur van Europa werd in 2008 en zelfs meer geld verdiende dan Hollywoodsterren Brad Pitt en Tom Cruise. Maar naar Hollywoodmaatstaven is Boons boerejaar nog steeds minnetjes: Cameron Diaz verdiende vorig jaar 50 miljoen dollar, Will Smith zelfs tachtig miljoen
.
bron:de morgen
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Bissezeele di jun 30, 2009 5:58 pm

https://www.dailymotion.com/video/x4yskm_dany-boon-la-chanson-flamande_fun

Andere reacties aan het 'liedje' van Dany Boon ?


Laatst aangepast door Bissezele op di jun 30, 2009 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Leonard di jun 30, 2009 6:07 pm

Voor zo ver ik het begrepen heb is het maar een beetje flauwekul. Hij probeert het succes van de film uit te melken.

Leonard

Aantal berichten : 62
Leeftijd : 64
Woonplaats : Utrecht
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Handwerpen di jun 30, 2009 8:42 pm

De franse cultuur hoe langer hoe lager.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Ropie za jul 04, 2009 8:45 pm

Is dit l'esprit français???

Ropie

Aantal berichten : 86
Registration date : 30-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Eversam ma jul 06, 2009 8:38 am

BOEHOE.................SNIK, SNIK.
ARMENTIERig manneken. Ronduit belachelijk, maar wat is het niveau van die mensen die hun centen aan dergelijk mistroostig spektakel willen spenderen ?? Of zou er toch géén crisis zijn ?
Toch wel dergelijke snijboon verpest alléén de echte mentaliteit, samenhorigheid maar wat erger is het imago van Frans-Vlaanderen.
SALUT Dommy BOEM !!!! bom bom bom
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Eversam di jul 07, 2009 10:56 pm

In Brussel gebeurd eigenlijk net hetzelfde, daar zit men slag om slinger op de kap van de Vlaming.

http://home.scarlet.be/poune/

Pikant detail de artiest is Joël RIGUELLE, huidige burgemeester van Sint-Agatha-Berchem, een randgemeente uit de Brusselse agglomeratie. NOG DOMMER DAN 'T PAARD VAN CHRISTUS..........EN DAT WAS DAN NOG EEN EZEL !! Embarassed
Die kerel hoort thuis in het rijtje van "ARMENTIERige" DANY BOON.
Alléén berokkent hij de Vlamingen minder schade dan de storm in CH'TI-CITY (Bergues) No
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Handwerpen wo jul 08, 2009 3:51 pm

Danny Boon heeft wel wat weg van de hollander Paul de Leeuw. Je weet wel die kleine kale dikke man die zijn eigen show heeft, maar zeer slecht ABN spreekt. Hij spreekt een soort hollands dialect waar je met momenten niets van verstaat. Toch moet de zaal de hele tijd lachen ook al versta je er niets van.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Handwerpen wo jul 08, 2009 4:10 pm

Die Brusselaar van St Agatha Berchem is inderdaad een kieke. Van dialecten heeft hij alleszins niet veel kaas gegeten.
Paard dat poort zou worden of puurt???

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Handwerpen wo jul 08, 2009 11:06 pm

De Brusselaar heeft wel Nederlandse woorden gebruikt. Dus dat is enigszins positief. Hij overdrijft wel een beetje. Het is wel jammer dat het ook vaak de clichés zijn die worden opgehangen door de Walen en franstalige Brusselaars. Als je op het forum van le soir surft merk je dat duidelijk. Zij komen altijd af met het idee dat de Vlamingen hen vragen om Vlaams te leren en dan begint heel dezelfde uitleg van dialecten en blablabla. Enkel de Walen en Brusselaars gebruiken altijd de terminologie Vlaams in plaats van Nederlands om het toch maar weer af te schilderen als minderwaardig aan de Franse standaardtaal. Vlaams de taal van de boerekes.
Het is wel heel erg overroepen. Ik denk dat Wallonië en die Brusselaars nog steeds denken dat we de andere mensen van het naburige dorp niet zouden verstaan. Zoveel verschillen de dialecten nu ook weer niet en de meesten spreken geen dialect meer, maar kunnen het wel verstaan.

Pauvres esprits!

Danny van Armentières heeft wel bewezen dat hij geen letter Nederlands spreekt. Er was meer Vlaams te horen in Bienvenue chez les Chtis dan in zijn zangfragment!

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Bissezeele do jul 09, 2009 8:50 am

Handwerpen schreef:Danny van Armentières heeft wel bewezen dat hij geen letter Nederlands spreekt. Er was meer Vlaams te horen in Bienvenue chez les Chtis dan in zijn zangfragment!
Ach zo ? scratch Question
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Handwerpen do jul 09, 2009 9:53 am

In Bienvenue chez les chtis zeggen ze bij hun eerste visite aan het frietkot over het Vlaams de zin "dat is heel wat anders" , ook al de achternamen bleven vlaams en Buerges klinkt altijd als Berge.

En volgens de Nederlandse ondertitels zegt Anabelle wanneer haar gevraagd wordt om langer te blijven in het mijndorp. "Anthoine Alstublieft". Wat ze zegt lijkt inderdaad veel op alstublieft.

De Vlaamse vlag gaat ook mee met de fanfare die voorbij komt.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Bissezeele do jul 09, 2009 10:57 am

Dus één zin in het Vlaams en nog iets in het Vlaams volgens de Nederlandse ondertitels Shocked

...de Vlaamse cultuur wordt beschermd door Dany ! clown
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Maggy vr okt 30, 2009 5:13 pm

Als ik me niet vergis heb ik Boon vaker wat woordjes Vlaams horen spreken, op youtube of in reclamefilmpjes voor "Bienvenue".

In elk geval klinkt het zinnetje "of Vlaams maar dat is weer heel wat anders" dat hij in de film uitspreekt mij zeer authentiek Vlaams in de oren. De filmpjes van Boon's Vlaamse lied en die andere komiek's Vlaamse les vind ik echt hilarisch. Veel cabaretiers, in elke denkbare taal, hebben in hun oeuvre een sketch waarin een of meer andere talen, soms ook de eigen taal, belachelijk wordt gemaakt. Wie zich gekwetst voelt door dergelijke (zelf-)spot leidt volgens mij aan/onder selectieve overgevoeligheid.

Kom, jongens, rieleks (heel nieuw Nederlands woord, schijnt verwant aan het Amerikaans "relax").

Maggy

Aantal berichten : 26
Registration date : 29-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Westvloaming vr apr 13, 2012 9:46 pm

Maggy schreef:Als ik me niet vergis heb ik Boon vaker wat woordjes Vlaams horen spreken, op youtube of in reclamefilmpjes voor "Bienvenue".

In elk geval klinkt het zinnetje "of Vlaams maar dat is weer heel wat anders" dat hij in de film uitspreekt mij zeer authentiek Vlaams in de oren. De filmpjes van Boon's Vlaamse lied en die andere komiek's Vlaamse les vind ik echt hilarisch. Veel cabaretiers, in elke denkbare taal, hebben in hun oeuvre een sketch waarin een of meer andere talen, soms ook de eigen taal, belachelijk wordt gemaakt. Wie zich gekwetst voelt door dergelijke (zelf-)spot leidt volgens mij aan/onder selectieve overgevoeligheid.

Kom, jongens, rieleks (heel nieuw Nederlands woord, schijnt verwant aan het Amerikaans "relax").

Inderdaad Maggy, ik denk wel dat je ergens gelijk hebt. Al klinkt het zangfragment van Dany Boon superidioot, ik denk niet dat hij er echt kwade bedoelingen mee heeft. Ik heb in Brussel een onemanshow van hem meegemaakt & ik heb mij de ganse avond echt geamuseerd.
Inderdaad, er zijn veel ergere dingen in het leven. Als je Alex Agnew bvb. bezig hoort, wel, dit is een heel wat flauwere plezante. Om maar een voorbeeld te geven. Ik hou echt niet van zijn genre. Maar goed, komieken zijn en blijven komieken. En waar trek je de grens hé... bounce

Westvloaming

Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dany Boon zingt in het...Vlaams !!?? Empty Re: Dany Boon zingt in het...Vlaams !!??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum