Zeevaarders & schepen uit Duinkerke
Pagina 1 van 1
Zeevaarders & schepen uit Duinkerke
Le Phare Dunkerquois schreef:
Donderdag 18 november 2010
De Duinkerkenaar Thomas Ruyant wint "la route du Rhum" !Prachtige prestatie! De Duinkerkenaar Thomas Ruyant won donderdag in Pointe-à-Pitre (Guadeloupe) de trans-Atlantische Route du Rhum.http://www.lepharedunkerquois.fr/actualite/Faits_Divers/2010/11/18/groupe-nord-littoral-1310652.shtml
"Mijn eerste woorden zijn voor mijn partners, waaronder "Faber France" en de stedelijke gemeenschap van Duinkerke voorgezeten door Michel Delebarre. Ik kan het niet geloven. De laatste 24 uur waren de moeilijkste en meest vermoeiende met de wind, de druk van Nicolas Troussel en autopilot problemen. Ik ben moe maar de adrenaline houdt me in vorm" zei de Duinkerkenaar.
De skipper van "Destination Dunkerque" (29 jaar oud) domineerde de veertig schepen gedurende twee weken, een uitstekende prestatie. Dat is een resultaat dat alle fans van watersport van de Frans-Vlaamse kust zal verheugen.
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Re: Zeevaarders & schepen uit Duinkerke
herlezing: Polderla voix du nord van Duinkerke schreef:donderdag 3 juli 2014de Ronde van Frankrijk voor zeilboten reeft de zeilen:
het laatste vertrek uit Duinkerke?Maken we de laatste Ronde van Frankrijk voor zeilboten vanuit Duinkerke mee? Slechts negen (!) vaartuigen, een formule die waarschijnlijk in 2015 door de organisatoren zal worden herzien, een agglomeratie die zich vragen stelt over de steun aan het Duinkerkse schip, enz. Er zijn heel wat twijfels terwijl de 37e editie zich klaar maakt voor het publiek voor drie dagen van festiviteiten aan de kade, reeds vanaf deze vrijdag.
http://www.lavoixdunord.fr/region/le-tour-de-france-a-la-voile-reduit-la-voilure-le-ia17b47588n2252133
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Soortgelijke onderwerpen
» USL Duinkerke
» De Vlaamse vlag op de gemeentehuizen
» Het imago van Noord-Frankrijk
» Haven van Duinkerke
» Toerisme, handel en ch'ti mania
» De Vlaamse vlag op de gemeentehuizen
» Het imago van Noord-Frankrijk
» Haven van Duinkerke
» Toerisme, handel en ch'ti mania