Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
+5
Reiziger
De Swaen
Stef
Bissezeele
Admin
9 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Is La Voix du Nord nog steeds een kwalitatieve krant?
Onze favoriete krant heeft aan zijn consumenten (sorry; lezers) een interessante peiling voorgesteld.
Stichtelijk.
Sondache :
Allez-vous acheter le DVD ?
_ oui, sans hésiter
_ non, j'attends Noël !
_ j'attends d'en savoir plus sur la qualité des bonus
VOTE
Mag ik antwoorden NEE ?
Stichtelijk.
Sondache :
Allez-vous acheter le DVD ?
_ oui, sans hésiter
_ non, j'attends Noël !
_ j'attends d'en savoir plus sur la qualité des bonus
VOTE
Mag ik antwoorden NEE ?
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Dat is ongelofelijk, normaal moet een krant in zo een geval onafhankelijk zijn. Ik heb gisteren een artikel gelezen waarin ze uit een hoofd van de carnaval van Duinkerke lachten omdat hij gezegd had dat Duinkerke een vlaamse en geen ch'ti stad is. Hieronder het artikel.
La Voix du Nord, het is tijd om Failliet te gaan !!!!!!!
La Voix du Nord, het is tijd om Failliet te gaan !!!!!!!
Laatst aangepast door Admin op zo nov 02, 2008 11:01 pm; in totaal 4 keer bewerkt
Pfff indien de krant jullie zo dwars zit ,koop ze niet meer.
Handwerpen- Aantal berichten : 360
Registration date : 04-10-08
.
Laatst aangepast door Bissezeele op do dec 27, 2012 10:51 am; in totaal 1 keer bewerkt
Handwerpen schreef:Pfff indien de krant jullie zo dwars zit ,koop ze niet meer.
In Belgisch Vlaanderen hebben jullie talrijke kranten van verscheidene persgroepen. Ze zijn katholiek, liberaal, progressief...
In Noord Frankrijk (ik praat nieet alleen van F-VL) hebben we één persgroep en één dagblad voor 4 miljoen inwoners (met de 6 miljoen van Belgisch Vlaanderen te vergelijken...).
La voix du nord geniet dus van een situatie van quasi-monopolie.
Ze heeft dus een buitensporige macht.
La voix du nord kan dus een beslissende invloed hebben op het imago van de regio bij voorbeeld.
"La voix du nord donne le la", de media van Parijs volgen, en dan...de bevolking !
Bienvenue chez les ch'tis is het voorbeeld bij uitstek.
Deze krant heeft een zo grote macht dat we veeleisend en kritiek mogen zijn.
"La voix du nord donne le la", de media van Parijs volgen, en dan...de bevolking !
Bienvenue chez les ch'tis is het voorbeeld bij uitstek.
Deze krant heeft een zo grote macht dat we veeleisend en kritiek mogen zijn.
Wat mij betreft, ik boycot LVDN en Le Soir op papier én op Internet. Regionaal nieuws is er ook op de site van France 3 trouwens.
A propos ! Welke bijnaam past LVDN het best:
1) Eul vo de ch'Nord,
2) Chtiland news.
A propos ! Welke bijnaam past LVDN het best:
1) Eul vo de ch'Nord,
2) Chtiland news.
Reiziger- Aantal berichten : 40
Leeftijd : 72
Registration date : 02-09-08
Waarom boycot je Le Soir ?
Is het omdat Le Soir de "grote broer" is van la voix du nord ? Wegens hun partijdige standpunt wat betreft de taalstrijd in België ?
Eul Vo de ch'nord is heel goed...of la voix du ch'tiland ?
Is het omdat Le Soir de "grote broer" is van la voix du nord ? Wegens hun partijdige standpunt wat betreft de taalstrijd in België ?
Ik ben voorstander van la voix du ch'tiland.
La voix du nord heeft niks meer met Frans-Vlaanderen te doen.
La voix du nord heeft niks meer met Frans-Vlaanderen te doen.
Het lijkt me wel logisch dat Le soir partijdig is want zij is nu éémaal een Brusselse krant die schrijft voor een Brussels publiek dat volledig frans is. En de taalstrijd is nu éénmaal een Brusselse kwestie waar de Brusselse grenzen als problematisch worden ervaren.
In feite ben ik blij dat de financiële crisis toch wat de wind uit te zeilen nam. Want al dat gestook in de kranten was niet echt positief.
Wat La Voix Du nord betreft
vind ik Chti News best wel goed voor een ordinaire krant.
Maak anders van de titel :La Voix des Chtis. Anders klinkt het niet zo goed in het frans. Land is nu éénmaal geen frans
In feite ben ik blij dat de financiële crisis toch wat de wind uit te zeilen nam. Want al dat gestook in de kranten was niet echt positief.
Maak anders van de titel :La Voix des Chtis. Anders klinkt het niet zo goed in het frans. Land is nu éénmaal geen frans
Er is een diepe economische crisis met gevolgen in de regio... hier is de belangrijkste actualiteit volgens la voix du nord...
La voix du nord van 29 en 30 oktober 2008 :
"Les ch'tis à vot' baraque"
"Venus pour Boon"
"Les ch'tis à vot' baraque"
"Venus pour Boon"
Laatst aangepast door Bissezeele op do dec 27, 2012 10:58 am; in totaal 1 keer bewerkt
Nog erger... Omdat zij veel publiciteit hebben gemaakt voor hun fora waarvan titels van onderwerpen (meestal van Waalse "rattachisten" = die willen dat Wallonië Frans worden) direct op hun voorpagina te lezen stonden.Bissezele schreef:Waarom boycot je Le Soir ?
Land is inderdaad geen Frans woord maar er is toch een DisneyLAND dichbij Parijs. Na de film van D. BOON en de film-toeristen die hier kwamen ben ik tot het idee gekomen dat de streek een soort Chtiland was geworden.Handwerpen schreef:Het lijkt me wel logisch dat Le soir partijdig is want zij is nu éémaal een Brusselse krant die schrijft voor een Brussels publiek dat volledig frans is. En de taalstrijd is nu éénmaal een Brusselse kwestie waar de Brusselse grenzen als problematisch worden ervaren.
Wat LVDN betreft, ik heb misschien nog beter (?) : Chti news !
A l'baraque | Le site des chtis | chtis.lavoixdunord.fr
Als men schrijft lavoixdunord op Google, het derde resultaat is :
A l'baraque | Le site des chtis | chtis.lavoixdunord.frA l'baraque - Le site des chtis - Retrouvez toute l'actualité chti, les articles , vidéos et galeries photos de La Voix du Nord. A l'occasion de la sortie de ...
chtis.lavoixdunord.fr/
A l'baraque | Le site des chtis | chtis.lavoixdunord.frA l'baraque - Le site des chtis - Retrouvez toute l'actualité chti, les articles , vidéos et galeries photos de La Voix du Nord. A l'occasion de la sortie de ...
chtis.lavoixdunord.fr/
Het papier van LVDN is uitermate geschikt om je haard mee op te starten
.
Laatst aangepast door Bissezeele op do dec 27, 2012 11:00 am; in totaal 1 keer bewerkt
Twee voorpagina's van la voix du nord... het vorige week !
"Et ça continue encore et encore, c'est que le début d'accord d'accord*..."
* Francis CABREL
"Et ça continue encore et encore, c'est que le début d'accord d'accord*..."
* Francis CABREL
bienvenue chez les chtîs
goededag ,ik doe mijn onderzoekscompententie over de film bienvenue chez les chtîs. 1 van mijn vragen is of het toeristische leven in Nord-pas-de-calais( dat is de plaats waar de film is opgenomen) veel verandert is na dat de film is uitgebracht? heeft de film een grote invloed gehad op het toerisme in die regio?
weet iemand daar een antwoord op?
groeten
groeten
nicolas- Aantal berichten : 1
Registration date : 08-02-09
Met ladingen bussen zijn ze naar Bergues gekomen om zich aan de rotzooi te vergapen die in de film werd getoond.
Het dorp zal er zeker de nodige centen aan verdient hebben , zeker weten
Het dorp zal er zeker de nodige centen aan verdient hebben , zeker weten
Ik weet dat een kennis van mijn mama die hier ook in Antwerpen woont al naar Sint Winocksbergen geweest is na het zien van de film en zij raadde ons ook de film aan als ook het pittoreske stadje. Ze zijn wel vlot tweetalig en spreken frans thuis. Dus ik denk wel dat de film zeker een invloed heeft op het toerisme
nicolas schreef:goededag ,ik doe mijn onderzoekscompententie over de film bienvenue chez les chtîs. 1 van mijn vragen is of het toeristische leven in Nord-pas-de-calais( dat is de plaats waar de film is opgenomen) veel verandert is na dat de film is uitgebracht? heeft de film een grote invloed gehad op het toerisme in die regio?
groeten
Welkom jonge kameraad,
Wat is een "onderzoekscompententie" ?
Ga je iets schrijven over de Frans-Vlaamse cultuur ?
In de 'boetiek' van la voix du nord (!?) gezien :
Na die goede verrassing heb ik meteen dit gezien :
62 (Pas de Calais) is inderdaad
een département van Picardische cultuur...
Ch'timi 59 ... 59 is het nummer van het
département du Nord waar Frans-Vlaanderen ligt (...).
Na die goede verrassing heb ik meteen dit gezien :
62 (Pas de Calais) is inderdaad
een département van Picardische cultuur...
Ch'timi 59 ... 59 is het nummer van het
département du Nord waar Frans-Vlaanderen ligt (...).
En een kleurinversie van de Vlaamse leeuw is de Brabantse leeuw. Een zwarte achtergrond met een gele leeuw is de Brabantse.
In la voix du nord van dinsdag 9 juni gelezen :
Bron : http://www.lavoixdunord.fr/Region/actualite/Secteur_Region/2009/06/09/article_ces-europeennes-qui-changent-la-donne.shtml
Ces européennes qui changent la donne
Dix sièges dont cinq Ch'tis. - Sur les dix sièges, l'UMP en obtient quatre, le PS deux, le MoDem, Europe Écologie, le FN et le Front de gauche un chacun.
Par secteur géographique, le Nord a trois représentants (Dominique Riquet et Tokia Saïfi pour l'UMP, Gilles Pargneaux pour le PS), le Pas-de-Calais deux (Hélène Flautre pour Europe Écologie et Jacky Hénin pour le Front de gauche).
Par secteur géographique, le Nord a trois représentants (Dominique Riquet et Tokia Saïfi pour l'UMP, Gilles Pargneaux pour le PS), le Pas-de-Calais deux (Hélène Flautre pour Europe Écologie et Jacky Hénin pour le Front de gauche).
Deze belachelijke bijnaam om te noemen de nieuwe kamerleden van het Europese Parlement uit Noord-Frankrijk...
Nog een gevolg van 'Bienvenue chez les ch'tis'. Dit voorbeeld (in 'ch'ti news' weliswaar...) is niet onbeduidend; in - zogenaamde - serieuse artikels ook moeten we voortaan die belachelijke bijnaam dragen
Nog een gevolg van 'Bienvenue chez les ch'tis'. Dit voorbeeld (in 'ch'ti news' weliswaar...) is niet onbeduidend; in - zogenaamde - serieuse artikels ook moeten we voortaan die belachelijke bijnaam dragen
Bron : http://www.lavoixdunord.fr/Region/actualite/Secteur_Region/2009/06/09/article_ces-europeennes-qui-changent-la-donne.shtml
.
Laatst aangepast door Bissezeele op do dec 27, 2012 11:08 am; in totaal 1 keer bewerkt
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» De weekbladen van la voix du Nord in Frans-Vlaanderen
» 'Flandre' & 'Flamands' in de pers van Frans-Vlaanderen
» Hoe La voix du Nord de Ch'ti identiteit oplegt aan het hele noorden van Frankrijk, de Franse Westhoek inbegrepen.
» Het gedrag van La Voix du Nord t.o.v. van de film van Dany Boon en ook t.o.v. de Vlaamse cultuur
» 'Flandre' & 'Flamands' in de pers van Frans-Vlaanderen
» Hoe La voix du Nord de Ch'ti identiteit oplegt aan het hele noorden van Frankrijk, de Franse Westhoek inbegrepen.
» Het gedrag van La Voix du Nord t.o.v. van de film van Dany Boon en ook t.o.v. de Vlaamse cultuur
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: