2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT
5 plaatsers
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Cultureel nieuws en evenementen :: Cultureel nieuws en evenementen
Pagina 1 van 1
2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT
Op het programma:
0930: Onthaal
09h50: Welkomstwoord van Rene Decodts, kamerlid en burgemeester van Cassel
10u00: wettelijke deel:
- Acties en werkzaamheden van de ANVT en van zijn commissies tijdens het jaar 2008.
- Financieel verslag.
- Stemming van de Raad van Bestuur
- Projecten voor het jaar 2009.
10u30: Muzikale pause met Frans-Vlaamse artiesten.
10.45: Uitwisseling met de ouders, leerkrachten en vertegenwoordigers van Rectorat over het proefproject van het onderwijs het Frans-Vlaams en haar toekomst in het kader van de nieuwe grondwet.
11:30: Vragen - antwoorden sessie
11h50: Resultaat van de verkiezingen van de bestuursleden en inschrijving van de lijst van de verkozen aan het Raad van Bestuur
12:00: Borrel van het vriendschap aangeboden door de stad Kassel
Waar?
salle polyvalente
Vandammeplaats
Kasselberg
0930: Onthaal
09h50: Welkomstwoord van Rene Decodts, kamerlid en burgemeester van Cassel
10u00: wettelijke deel:
- Acties en werkzaamheden van de ANVT en van zijn commissies tijdens het jaar 2008.
- Financieel verslag.
- Stemming van de Raad van Bestuur
- Projecten voor het jaar 2009.
10u30: Muzikale pause met Frans-Vlaamse artiesten.
10.45: Uitwisseling met de ouders, leerkrachten en vertegenwoordigers van Rectorat over het proefproject van het onderwijs het Frans-Vlaams en haar toekomst in het kader van de nieuwe grondwet.
11:30: Vragen - antwoorden sessie
11h50: Resultaat van de verkiezingen van de bestuursleden en inschrijving van de lijst van de verkozen aan het Raad van Bestuur
12:00: Borrel van het vriendschap aangeboden door de stad Kassel
Waar?
salle polyvalente
Vandammeplaats
Kasselberg
Re: 2 mei 2009 - Algemene vergadering van de ANVT
R. DECODTS (PS) is inderdaad 'lid van de kamer' van de CONSEIL GENERAL, maar nog niet kamerlid in Parijs...
J-P DECOOL (UMP) is de kamerlid van het 14de kiesdistrict (waar Kassel ligt). Gezien de laatste verkiezingen van 2007 heeft DECODTS geen hoop kamerlid te worden...
J-P DECOOL (UMP) is de kamerlid van het 14de kiesdistrict (waar Kassel ligt). Gezien de laatste verkiezingen van 2007 heeft DECODTS geen hoop kamerlid te worden...
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Volgende tekst is wellicht interessant voor beide zijden van de schreve: De verschillende bestuursniveaus in Frankrijk en België.Bissezele schreef: CONSEIL GENERAL, maar nog niet kamerlid in Parijs...
Polder- Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09
Wie gaat naar de Algemene Vergadering van de ANVT ? ...die is meer oopen dan deze van Radio Uylenspiegel.
Ik zal zeker aanwezig zijn op de ALV van het ANVT. Tenminste dat vind ik een "must" voor eenieder die het "Frans-Vlaams" een hart onder de riem wil steken.
Als "Vlaming" dien je toch te weten wat er reilt en zeilt in "nus" Westhoek, en daarvoor mag niets te veel zijn !!
Als "Vlaming" dien je toch te weten wat er reilt en zeilt in "nus" Westhoek, en daarvoor mag niets te veel zijn !!
Jaervergaeringe 2009 van d'ANVT
Op de website van de ANVT gelezen :
Me zyn blyde van je te nooden an de Jaervergaeringe van d'ANVT nae' 'n Kasselberg, zaeterdag 'n 2den van mei op 9e30 in de groote saele van de Vandammeplatse.
Zendt mae' d'invitaesje an al de liefhebbers van nuuze vlaemsche taele.
Bron : http://www.anvt.org/index.php?lang=vl
Bedankt voor de melding, ik kreeg inmiddels ook een uitnodiging van JP Couché van de Stichting ANVT.
Zijn er nog forumleden die aan deze ALV wensen deel te nemen ?
Indien ja kunnen we misschien op een gezamelijke nader te bepalen plaats afspreken.
Zijn er nog forumleden die aan deze ALV wensen deel te nemen ?
Indien ja kunnen we misschien op een gezamelijke nader te bepalen plaats afspreken.
In de friterie des Flandres na de ALV ?
De friterie is eigenlijk een brasserie naast het gemeentehuis. Er is een uithangbord met een Vlaamse Leeuw op het gevel
De friterie is eigenlijk een brasserie naast het gemeentehuis. Er is een uithangbord met een Vlaamse Leeuw op het gevel
We kunnen misschien reeds vooraf afspreken, voor de ALV.
Afspraak in het Café op de hoek links op enkele 10-tallen meters van Radio Uylenspiegel, richting kerk.
Afgesproken ??
Afspraak in het Café op de hoek links op enkele 10-tallen meters van Radio Uylenspiegel, richting kerk.
Afgesproken ??
Café "les 3 moulins" ?
Als je vanaf de D 218 - Route de Dunkersque - Kassel inrijdt, ligt het Café des / les.... ?? links op de hoek voor je.
Alhoewel ik er geregeld kom, per fiets of auto moet ik schromelijk toegeven dat ik de naam van dit café niet ken.
De oude baas spreekt er wel Vlaams en kent héél wat mensen van Adinkerke, ondermeer mijn vriend dokter Frans-Jozef Buysse.
Alhoewel ik er geregeld kom, per fiets of auto moet ik schromelijk toegeven dat ik de naam van dit café niet ken.
De oude baas spreekt er wel Vlaams en kent héél wat mensen van Adinkerke, ondermeer mijn vriend dokter Frans-Jozef Buysse.
De baas heet Jean-Pierre, de bazin Francine en hun zoon Ronald.
Het is wel "Aux 3 moulins". Het was mijn 'hoofdkwartier' enkele jaar geleden
Dit is de enige herberg van Kassel waar je kan 'frites fraiches au smout' eten !
Het is wel "Aux 3 moulins". Het was mijn 'hoofdkwartier' enkele jaar geleden
Dit is de enige herberg van Kassel waar je kan 'frites fraiches au smout' eten !
Laatst aangepast door Bissezele op za apr 18, 2009 8:06 am; in totaal 1 keer bewerkt
Precies Bissezele, nu je het zegt de waard noemt JP.
OKE dan, vanaf nu wordt "Les 3 Moulins" het rendez-vous-punt voor forumleden die in de regio Kassel willen afspreken met elkaar.
Gisterenavond, aan de taaltafel Nederlands, kreeg ik van Flying Dutchman een leuke suggestie, zijn vraag was namelijk de volgende : Kunnen we eens per jaar afspreken, om met enkele geïnteresseerde forumleden, een bijeenkomst te beleggen in een nog aan te duiden Vlaams estaminet in Frans-Vlaanderen. Het zou een traditie kunnen worden om op die manier maaltijd te nuttigen en nader kennis te maken met elkaar.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat een uitstekend idee vind. Ik hou me, als voorstander, alvast aanbevolen !!
We zijn alvast met 2 gegadigden FD & Eversam. WIE NOG ?????
Indien de formule aanslaat kunnen we zelfs elk jaar een ander estaminet in de Frans-Vlaamse regio uitkiezen.
Mits een goede organisatie en voorafgaande voorbereiding moeten we zelfs een faire prijs kunnen afdwingen voor onze groep belangstellenden.
OKE dan, vanaf nu wordt "Les 3 Moulins" het rendez-vous-punt voor forumleden die in de regio Kassel willen afspreken met elkaar.
Gisterenavond, aan de taaltafel Nederlands, kreeg ik van Flying Dutchman een leuke suggestie, zijn vraag was namelijk de volgende : Kunnen we eens per jaar afspreken, om met enkele geïnteresseerde forumleden, een bijeenkomst te beleggen in een nog aan te duiden Vlaams estaminet in Frans-Vlaanderen. Het zou een traditie kunnen worden om op die manier maaltijd te nuttigen en nader kennis te maken met elkaar.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat een uitstekend idee vind. Ik hou me, als voorstander, alvast aanbevolen !!
We zijn alvast met 2 gegadigden FD & Eversam. WIE NOG ?????
Indien de formule aanslaat kunnen we zelfs elk jaar een ander estaminet in de Frans-Vlaamse regio uitkiezen.
Mits een goede organisatie en voorafgaande voorbereiding moeten we zelfs een faire prijs kunnen afdwingen voor onze groep belangstellenden.
We zijn alvast met 3 gegadigden FD & Eversam en Bissezele. WIE NOG ?
Kassel is de 'kern' (of het 'hart') van de Franse Westhoek, dus...
Kassel is de 'kern' (of het 'hart') van de Franse Westhoek, dus...
Goed idee. Het interesseert me. Maar ik weet niet of het op 2 mei reeds zal lukken. Eventueel bij een volgende gelegenheid. Vanaf deze zomer heb ik meer tijd.
Polder- Aantal berichten : 950
Registration date : 07-03-09
Polder
Waarde Forumleden
Het ligt hoegenaamd niet in onze bedoeling om met onmiddelijke ingang van 2 mei aanstaande een mogelijks jaarlijkse bijeenkomst van forumleden in te richten. De bedoeling is om op een LATER te bepalen datum in de loop van 2009 een bijeenkomst inclusief maaltijd te organiseren in de Frans-Vlaamse regio. Inmiddels zouden we, na aanmelding van POLDER, met 4 gegadigden zijn.
Ik stel voor dat dit onderwerp uitgewerkt wordt, dat er ondermeer een gepaste locatie en een gepaste datum gekozen wordt, maar vooral dat er van dit initiatief een onafhankelijke "TOPIC" opgestart wordt. ALLE suggesties zijn uiteraard welkom, de eer tot het initiatief ligt in elk geval bij Flying Dutchman, ik stel me alvast kandidaat om het evenment mede te organiseren.
Reacties kunnen via deze link of voorlopig via contact op mijn privaat mailadres.
Met vriendelijke groeten, EVERSAM.
Waarde Forumleden
Het ligt hoegenaamd niet in onze bedoeling om met onmiddelijke ingang van 2 mei aanstaande een mogelijks jaarlijkse bijeenkomst van forumleden in te richten. De bedoeling is om op een LATER te bepalen datum in de loop van 2009 een bijeenkomst inclusief maaltijd te organiseren in de Frans-Vlaamse regio. Inmiddels zouden we, na aanmelding van POLDER, met 4 gegadigden zijn.
Ik stel voor dat dit onderwerp uitgewerkt wordt, dat er ondermeer een gepaste locatie en een gepaste datum gekozen wordt, maar vooral dat er van dit initiatief een onafhankelijke "TOPIC" opgestart wordt. ALLE suggesties zijn uiteraard welkom, de eer tot het initiatief ligt in elk geval bij Flying Dutchman, ik stel me alvast kandidaat om het evenment mede te organiseren.
Reacties kunnen via deze link of voorlopig via contact op mijn privaat mailadres.
Met vriendelijke groeten, EVERSAM.
Wat zaterdag 2 mei betreft, afspraak om 9u in de drie mullen ?
Eet bijeenkomst
OK voor een gezellig samenzijn met een eetmaaltje.
Ik doe mee.
In een kleine gelegenheid met een sympatiseerende baas.
Of in een soort grote "cantine" waar men snel en goedkoop gediend is.
In Duinkerke heeft de Iguane op de dijk die reputatie, goed, snel en goedkoop
volgens mij goed voor een avondbijeenkomst.
Als het voor een dag is verkies ik iets kleiner, liefst met een hofje
zodat het kan uitlopen voor een middag + namiddag.
Ik doe mee.
In een kleine gelegenheid met een sympatiseerende baas.
Of in een soort grote "cantine" waar men snel en goedkoop gediend is.
In Duinkerke heeft de Iguane op de dijk die reputatie, goed, snel en goedkoop
volgens mij goed voor een avondbijeenkomst.
Als het voor een dag is verkies ik iets kleiner, liefst met een hofje
zodat het kan uitlopen voor een middag + namiddag.
Pieterheyn- Aantal berichten : 76
Registration date : 22-02-09
Daar bij voorbeeld ?
...als de eigenaar beslist eindelijk te openen
https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/vrijetijd-f3/de-vlaamse-herbergen-van-de-franse-westhoek-t264.htm
...als de eigenaar beslist eindelijk te openen
https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/vrijetijd-f3/de-vlaamse-herbergen-van-de-franse-westhoek-t264.htm
Kan een deelnemer van de Algemene Vergadering van de ANVT (vanochtend) vertellen hoe het was ?
De voorzitter van de Commissie Cultuur van de (Franse) Senaat was aanwezig heb ik gehoord...
De zaal Vandamme net voor de ALV...(dit gebouw was oorspronkelijk de 'garage' van de oude tramway Bavinchove-Kassel...).
De voorzitter van de Commissie Cultuur van de (Franse) Senaat was aanwezig heb ik gehoord...
De zaal Vandamme net voor de ALV...(dit gebouw was oorspronkelijk de 'garage' van de oude tramway Bavinchove-Kassel...).
Soortgelijke onderwerpen
» Culturele evenementen
» Yser Houck
» Radio Uylenspiegel
» Akademie voor Nuuze Vlaemsche Taele
» Het Huis van het Nederlands
» Yser Houck
» Radio Uylenspiegel
» Akademie voor Nuuze Vlaemsche Taele
» Het Huis van het Nederlands
Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais :: Cultureel nieuws en evenementen :: Cultureel nieuws en evenementen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: