Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Films in het Nederlands

+4
Handwerpen
Admin
Stef
Bissezeele
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  De Swaen za dec 06, 2008 4:16 pm

En natuurlijk De leeuw van Vlaanderen niet vergeten ook al mag er eens een nieuwe uitgave komen, de oude is al veel jaren oud en dat is er een beetje aan te zien.

De Swaen

Aantal berichten : 83
Registration date : 06-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele zo dec 07, 2008 8:22 am

Heb je meer informatie over deze film ?
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  De Swaen zo dec 07, 2008 10:32 am

Bissezele schreef:Heb je meer informatie over deze film ?
De leeuw van Vlaanderen is een verfilming van het gelijknamige boek van Hendrik Conscience over de guldensporenslag. De film is wel al twintig jaar oud.

Dit heb ik gevonden:


De Leeuw van Vlaanderen - België 1984 - DVD - 95 minuten - Nederlands gesproken - Engelse en Nederlandse ondertitels.


Tijd en ruimte: Vlaanderen, 1300 - 1302

Gebaseerd op de De Leeuw van Vlaanderen van Hendrik Conscience.

Acteurs: Jan Decleir (Jan Breydel), Julien Schoenaerts (Pieter de Coninck), Frank Aendenboom (Gwijde van Namen), Herbert Flack (Willem van Gulik) Jo De Meyere, Hans De Munter en vele anderen.

Regie: Hugo Claus, Dominique Deruddere, Stijn Coninx.

Scenario: Hugo Claus.



Inhoud

"De rode morgenzon blonk twijfelachtig in het oosten, en was nog met een kleed van nachtwolken omgeven..." Een groep Franse ridders neemt een Vlaamse boer gevangen om hen als gids te dienen naar het kasteel van Wijnendale. Jan Breydel, de deken van de Brugse beenhouwers, bevrijdt hem en neemt zijn plaats in als gids. Een der edelen, de Chatillon, slaat hem met de zweep, waarop Breydel in woede ontsteekt, de Chatillon van zijn paard werpt, enkele voetknechten uitschakelt en in het struikgewas verdwijnt.

Met uren vertraging arriveren de edelen op Wijnendale, waar zij van de tachtigjarige graaf Gwijde van Dampierre eisen dat hij in Compiègne aan de Franse koning Filips de Schone zijn onderwerping zal aanbieden. De leider van de delegatie, Charles de Valois, broer van de koning, stelt zich persoonlijk garant voor hun veiligheid. In Compiègne laat de koning hen dagen wachten. Ondertussen is zijn eega, Johanna van Navarra, toegekomen. Zij haat zowel de Vlamingen als de Valois. Gwijde, zijn zoon Robrecht van Bethune, bijgenaamd 'de Leeuw van Vlaanderen' en de andere Vlaamse edelen worden in gevangenschap gevoerd, onder hevig protest van de Valois en niet zonder verzet van Robrecht.

Dan komt Filips naar Brugge, met de beroemde uitspraak van de koningin als zij de rijkgeklede Machteld, de dochter van de Leeuw, en de andere Vlaamse edeldames ziet: "Ik dacht dat ik hier de enige vorstin was, maar ik zie er daar vele."



Op voorspraak van de koningin wordt de Chatillon landvoogd van Vlaanderen. Eerst laat hij de aanhangers van de graaf, de Klauwaarts, uit de stad vertrekken. Dan voert hij een waar schrikbewind, waarbij ook de moeder, broer en zuster van Jan Breydel worden vermoord. De wraak van de bannelingen laat niet op zich wachten. Onder leiding van Pieter de Coninck en Jan Breydel dringen zij in het geheim de stad binnen en moorden het hele Franse garnizoen uit tijdens de befaamde 'Brugse Metten'. Alleen de Chatillon kan met een klein gevolg vluchten.

Koning Filips roept al zijn baanderheren op en brengt een gigantisch ridderleger op de been om de vernedering te wreken. De opperbevelhebber, graaf Robert d'Artois, heeft alle redenen om de Vlamingen te haten: zijn enige zoon, Filips, overleed in 1298 aan de verwondingen opgelopen in de slag van Veurne, bij de Franse inval ter annexatie van Vlaanderen. Nabij Kortrijk, op de Groeninger Kouter, wachten de Vlamingen hen op. De afloop kennen we: de Fransen worden verpletterend verslagen in de Slag der Guldensporen, op 11 juli 1302. En 11 juli is daarom de Vlaamse nationale feestdag. Nochtans zag het er voor de Vlamingen een tijd lang erg slecht uit. Totdat een mysterieuze Gulden Ridder hen ter hulp komt. Op het slagveld worden honderden gouden riddersporen opgeraapt.





Bespreking

Waarschijnlijk geen enkel ander onderwerp uit onze nationale geschiedenis leent zich zo goed tot een sensationele Hollywoodse massaproductie. In plaats daarvan verfilmde onze beroemdste schrijver Hugo Claus in 1983 Consciences Leeuw van Vlaanderen in wat niet anders kan genoemd worden dan een very low budget-film. (Kostprijs: BEF 65 miljoen, 1.611.308 euro van nu, terwijl Claus zelf dacht zo'n 300 miljoen nodig te hebben voor een degelijke verfilming.) Niet alleen dat: voor die prijs moest Claus tegelijkertijd een bioscoopfilm van anderhalf uur draaien en een televisieserie van meer dan 3 uur! Onbegonnen werk. Nochtans speelt de complete bloem van de Vlaamse en Nederlandse acteurs mee en vele figuranten namen genoegen met kost en inwoon. Heel typisch: alle Franse rollen worden door Nederlandse auteurs gespeeld!



Ik weet niet meer of ik ooit de bioscoopfilm zag. In mijn herinnering zitten uitsluitende de beelden van de miniserie op televisie. Toendertijd vonden wij het ergerlijk dat je maar al te duidelijk merkte dat het hele Franse leger gevormd werd door slechts enkele tientallen ruiters en dat de figuranten maar wat aan lagen te klungelen met hun zwaarden en goedendags. Nu we de film op DVD terugzagen, waren wij eigenlijk aangenaam verrast. De strijdscènes vallen al bij al nog mee, als je tenminste niet gaat vergelijken met recente films als The Lord of the Rings of Troy. En datzelfde geldt voor de hele film. Claus heeft het boek van Consciense vrij getrouw gevolgd. Enkele zijlijnen zijn weggelaten, bij voorbeeld het liefdesverhaal van Machteld, de dochter van de Leeuw, en Adolf van Nieuwland. Ook de figuur van Diederik de Vos is verdwenen. (Of dat ook in de televisieserie zo was, weten we niet: in de bisocoopfilm zijn duidelijk een aantal scènes ingekort of afgebroken.)

Van Conscience heeft hij de roetzwarte tekening overgenomen van de haast hysterische furie Johanna van Navarra. Van Filips de Schone maakte hij (omwille van zijn epitheton ornans?) een verwijfde fat die niet tegen zijn vrouw is opgewassen. Wat niet klopt met het historische beeld van deze daadkrachtige doch inderdaad weinig scrupuleuze vorst. Wie Filips in de film jonger vindt dan verwacht, even dit: Filips was in 1300 pas 32 jaar (geboren: 1268). Hij kwam als 17-jarige op de troon van de H. Lodewijk en overleed in 1314 op amper 46-jarige leeftijd. Hij liet volwassen zoons na, die slechts kort regeerden, waarna de kroon overging op het geslacht Valois. (Dat is de reden waarom Conscience Charles de Valois zo positief schildert; hierin volgt hij de geschiedkundige opvattingen van de kroniekschrijver Lodewijk van Velthem.) Filips (en een aantal anderen uit zijn omgeving) stierf binnen het jaar nadat hij de grootmeester van de Tempeliers op de brandstapel had vermoord. Deze zogenaamde "vloek der Tempeliers" is meesterlijk uitgewerkt in de romanreeks van de Franse historicus Maurice Druon, Les rois maudits (Livres de Poche, 7 delen), waarvan minstens enkele delen in het Nederlands zijn vertaald. De reeks werd indertijd omgewerkt tot een even meesterlijke Franse televisieserie.

Filmisch zit De Leeuw van Vlaanderen knap in elkaar. Van bij de openingsbeelden roepen enkele details een sfeer van dreiging op. Of dat de verdienste van Claus is of die van zijn co-regisseurs Dominique Deruddere en Stijn Coninx zal wel voor altijd een raadsel blijven. Met Claus als regisseur valt het niet te verwonderen dat het tevens een literaire verfilming is geworden: een verteller geeft off screen commentaar bij de gebeurtenissen en Claus neemt hele stukken tekst van Conscience letterlijk of bijna letterlijk over, zonder dat het uit de toon valt.



Conscience had zich voor zijn boek behoorlijk gedocumenteerd. En Claus treedt in zijn voetsporen. Een historicus (hij zegt niet wie) adviseerde op gebied van wapenrustingen, wapens, heraldiek enz. Zo schieten de Vlamingen bij de slag met korte bogen (wat correct is) en niet met de lange (Engelse) boog, die ons zo vertrouwd is uit vele films. Zo is Pieter de Coninck ook niet meer de eenoog van bij Conscience, maar mag Julien Schoenaerts rustig pienter uit beide oogjes kijken. (En Claus legt bij de 'Extra's' ook precies uit hoe dat historisch misverstand is kunnen ontstaan.)

Natuurlijk heeft Claus Breydel en de Coninck behouden, die twee figuren voor alle tijden, zo schijnt het, vastgeankerd in het collectief bewustzijn van de Vlamingen en in brons gegoten voor het Brugse belfort. Conscience is ervoor verantwoordelijk dat de deken der beenhouwers een rol krijgt toebedeeld die hij in werkelijkheid nooit heeft gespeeld. Lees er de recente studies op na. Ook het optreden van Robrecht van Bethune als de mythische Gulden Ridder in de slag is niet historisch, maar spreekt evenzeer tot de verbeelding, als een echo van Santiago of San Millan Matamoros (de 'Morendoder') in de Spaanse geschiedenis. Bij de kroniekschrijver Lodewijk van Velthem neemt de Guldensporenslag het karakter aan van een godsoordeel, een bestraffing van de Franse koning voor zijn anti-pauselijke politiek. Dat mythische aspect is door Claus behouden en knap vertaald naar het witte doek: na de slag vinden de overwinnaars de wapenrusting van de Gulden Ridder en richten een soort altaar voor hem op. Zij zijn ervan overtuigd dat het de aartsengel Gabriël of Sint - Joris moet geweest zijn, die vanuit de hemel gezonden was om hen in hun uiterste nood bij te staan.

De Swaen

Aantal berichten : 83
Registration date : 06-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  De Swaen zo dec 07, 2008 10:33 am

Films in het Nederlands - Pagina 2 Leeuwvvl1

De Swaen

Aantal berichten : 83
Registration date : 06-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele wo dec 17, 2008 2:06 pm

In elke krantenwinkel of supermarkt van Noord-Frankrijk vindt men DVD's in het Nederlands !

Het is niet noodzakkelijk naar Belgisch-Vlaanderen te gaan...

Ik praat natuurlijk van tekenfilms* maar ook van films als Asterix. Er zijn heel goede tekenfilms ; het is dus interessant voor de volwassenen die het Nederlands leren...

Het is ook leuk de keus te hebben tussen Vlaamse of Nederlandse stem Wink

* 20 Century FOX en Walt Disney
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele do dec 25, 2008 5:59 pm

De film "Asterix en de Olympische Spelen", met Alain Delon die in het...Nederlands pirat spreekt :

Films in het Nederlands - Pagina 2 8716777924174


Laatst aangepast door Bissezele op za aug 01, 2009 8:12 am; in totaal 2 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Reynaert ma dec 29, 2008 4:57 pm

Ik ken een goede thriller in het nederlands. Ik heb naar het de laaste week gekeken, en ik adviseer jullie deze film. De titel is "De Indringer".

Films in het Nederlands - Pagina 2 A12710

De 40-jarige Tom Vansant is urgentie-arts op de spoedafdeling van een Brussels ziekenhuis. Hij is gescheiden en leeft met zijn 14-jarige dochter Louise. Zijn wereld stort in wanneer Louise verdwijnt. 18 maanden later is Tom, gekweld door schuldgevoelens, een haveloze paria geworden, nog steeds wanhopig op zoek naar sporen van zijn dochter. Op een nacht ontmoet hij de zestienjarige Charlotte. Zij blijkt 18 maanden voordien van huis weggelopen te zijn en hoewel ze weigert iets te zeggen over die periode, raakt Tom gaandeweg in de overtuiging dat dit meisje hem meer kan vertellen over zijn dochter. Wannneer Charlotte door de politie herenigd wordt met haar ouders in Bergmont, een klein Ardens dorp midden in de bossen, reist Tom haar - tegen ieders advies in - achterna. Hij komt terecht in een hem volkomen vreemde, gesloten en bovendien vijandig gezinde wereld. Blijkbaar wil niemand dat hij naar het verleden van Charlotte komt graven...

De actoren zijn heel goed en er is veel spanning !
Een prachtige film.


Ik kijk ook graag naar Disney films die in het nederlands gesproken zijn. Belle en het Beest, De kleine Zeemeermin, ... Maar ze zijn vaak door Nederlanders gesproken, en ik vind hun uitspraak wat moeilijker te begrijpen dan de Vlaamse uitspraak. Maar voor recenter films, bestaan er vlaamse versies* (De klokkenluider van Notre Dame, Tarzan bvb). En ook in oude Disneys gebruiken ze soms Vlaamse "stemmen". In "De Leeuwenkoning" hebben Timon en Pumba een vlaamse aksent.
En ik geloof dat de stem van de kleine Zeemeermin zelf behoort aan een vlaamse maeske Very Happy

(* = in het standardnederlands, maar met een verschillende vertaling, en een vlaamse uitspraak)


Andere "nl gesproken" films die ik ooit gekeken heb :
- Soldaat van Oranje, met Rutger Hauer. Het spreekt over een Nederlandse verzetsgroep tijdens de tweede orloog.
- De Witte van Sichem. Een verfilming van de roman De Witte van Ernest Claes. (Ze spreken in een dialect ! Misschien in het brabants. Het begrip was zeer moeilijk voor mij, zonder ondertitels was het onmogelijk. Gelukkig, heb ik ondertitels met internet gevonden.)
Reynaert
Reynaert

Aantal berichten : 21
Registration date : 03-03-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Handwerpen zo jan 25, 2009 2:33 pm

de meeste Pixarfilms zijn ook in het Vlaams ingesproken bv. Shrek, Finding Nemo,...

De Vlaamse vertaling verschilt niet erg veel van de nederlandse vertaling. Het lijkt vooral het accent te zijn. Bij de vlaamse films werden de meeste lokale varianten er al uitgefilterd. Vooral het Antwerps Brabants accent is vrij populair omdat vele acteurs ook uit die regio komen.
De witte van Zichem is een hele oude film dus ik ken hem niet heel goed. Indien hij in het Brabants is is dit de zuidelijke variant die verschilt van deze van Antwerpen en Shertogenbos.

Zichem was vroeger een stad, maar zoals je uit de film kunt zien is het vandaag een boerengat. Enkel de maagdentoren herinnert nog aan de verdwenen stad en haar stadsvesten. Zichem maakte deel uit van de barronie Diest wat een enclave was van de Nassaus binnen Brabant. De stad Zichem werd volledig van de kaart geveegd ten tijde van de godsdienstoorlogen om te hervallen tot een soort landbouwgemeente.

De katholieken richten vlak bij Zichem de stad Scherpenheuvel op voor de bloedende maagd Maria.
Scherpenheuvel is het Jerusalem van de nederlanden want het hele gebouw is symbolisch opgebouwd in een 7 hoekige vorm op zeven zuilen ( de tempel van salomon), 7 kapellen binnen, 7 buiten (OLV der zeven weeen), poort met aartsengel Gabriel die de boodschap bracht aan Maria en de engel die de toegang tot hemel tegenhoudt en in het midden de poort (Maria de toegang tot de hemel), de twee zijkapellen zijn gewijd aan de Engelen en de Heiligen (dus als je de kerk binnenstapt ben je in de hemel), de koepel is bedekt met sterren en een trap die naar boven gaat naar de hemel die verwijst naar de Ladder. De sacristiekapel zit in de toren van waaruit je Zichem kunt zien liggen.
Scherpenheuvel is een sterk staaltje van contrareformatiepolitiek van de Habsburgers.

De regio is vrij interessant om te bezoeken ondanks het allemaal kleine steden zijn maar een auto is wel aangewezen. Zoutleeuw is de enigste kerk die niet getroffen werd door de godsdienstoorlogen en ligt op 22 km van Diest. Diest is een interessante stad en ligt ongeveer 5 km van Scherpenheuvel. Aarschot ligt op ongeveer 10 km van Diest en Tienen 10 km van Zoutleeuw. Voor de rest zijn er ook nog de abdijen van Averbode gekend van de uitgeverij en Tongerlo (Een ideale combinatie voor zondag met Diest, zij hebben een kopie van de zestiende eeuw van het laatste avondmaal van Leonardo Da Vinci op doek gebracht door één van de leerlingen), Zondag is ook de enigste dag dat st sulpitiuskerk van diest open is waar één van de nassaus ligt begraven. Er is ook nog het kasteel van Horst bij Aarschot
Andere steden in de regio zijn Herentals, Lier, Leuven en Mechelen.
Al deze steden zijn allemaal een bezoekje waard. Voor kleine steden is het best dat je de auto neemt en een halve dag de ene stad doet een halve dag de andere. De steden liggen nooit meer dan 10 km van elkaar. Voor de laatste twee heb je zeker een hele dag nodig. Voor de rest heb je dan nog Antwerpen en Brussel binnen Brabant. Een hele grote abdijruine Villers La Ville tussen de steden van Gembloux en Nivelles dicht bij Waterloo. Bij Jodoigne zijn er ook nog de grotten van Folx les caves waar de opnames voor Johan en de Alverman werden gedaan. De Antwerpse kempen ken ik niet zo heel goed en ook Noord-brabant moet ik nog verkennen.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Admin ma jan 26, 2009 7:55 pm

De loft is het laatste grote succes van de Vlaamse cinema industrie met Erik Van Looy als regisseur, Bart de Pauw als auteur. Meer dan 1 miljoen mensen hebben al die film gekeken. Hij is nog te kijken op:

Studio Koksijde
Ter Duinenlaan, 51
8670 Koksijde
Tel: 058 514700



Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Stef di jan 27, 2009 10:46 am

De laatste jaren worden echt goede films gemaakt in Vlaanderen , zelfs het niveau van tv-reeksen stijgt ook in kwaliteit.
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Handwerpen di jan 27, 2009 11:40 pm

klopt ik volg de laatste tijd de reeks "Van Vlees en bloed" en die is inderdaad vrij goed. Matroejkas en het eilandje waren ook goede series.
Verder kijk ik regelmatig naar de slimste mens, de tv quiz gepresenteerd door Erik Van Looy ,de maker van Loft. De smaak van de keizer volg ik niet meer ik vond dat de reeks erg traag op gang kwam en er gebeurde niet veel. De keizer is wel zoals Katarakt maar welke ik nu de beste vind kan ik niet zeggen, beiden hebben zeker minpunten maar ze brengen wel de streek mooi in beeld.
De bende van Wim brengt natuurlijk ook de streek in beeld. Maar ik kan wel aannemen dat motorrijders liever meerdere kilometers rijden dan om de 10 à 15 km te stoppen hier in België of de nederlanden om de streek in beeld te brengen. Het probleem is al wat laat je zien? Dat is al een hele puzzel want er zijn meer dan 200 steden in de nederlanden, vele kastelen (St Pieters Rode, Gaasbeek, Wijnendaal, Beloeil,...), abdijen (Averbode, Tongerlo, Villers La Ville,...), Dolmen ( Wèris bij Durbuy), Mijnen (Koolmijnen, Vuursteenmijnen, Folxlescaves bij Jodoigne en Megelgrotten tegen de grens met nederland,...) , grotten (Vooral Ardennen) en een erg grote verscheidenheid aan landschappen (Boccages in Herve, Hageland, Houtland,Openlandschap in Midden Brabant,....), zelfs bouwmateriaal verschilt naargelang de streek (ijzerzandsteen, baksteen, leem, natuursteen), landbouwhoeves (Vlaanderen VS Kempen langgerekte hoeve VS Ardennen burchthoeve) en hoe men dorpen bouwt verschilt ook naargelang de streek (Straatdorp vooral Meetjesland, centralisatie dorp in één kern Ardennen, West-Vlaanderen zet hoeves overal gedecentraliseerd model. Heeft te maken met hoe men de landbouw vroeger organiseerde,... ).

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele vr jul 31, 2009 8:05 pm

Cool


Laatst aangepast door Bissezeele op za jun 05, 2010 2:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Handwerpen za aug 08, 2009 9:49 am

De texasrakkers van suske en wiske is ook een geweldige film, maar je moet wel de Vlaamse versie zien. Alhoewel Wallonië ook niet negatief is over de Franse "les diables du texas". Het is de duurste Belgische productie ooit door de 3D animatie, maar uiteraard is het budget ongeveer 20 keer kleiner dan bv pixar heeft voor Ice Age en zo. De 3D animatie werd gedaan door een bedrijf in Luik/Liège en het scenario werd geschreven door Vlamingen. De financiêring gebeurde door de Benelux.
De film duurt ongeveer twee uur maar die zijn zo om want de film is best grappig. In feite beter als Ice Age want al dat Engels die grappen verstaan we toch nauwelijks. Ook de cast die de stemmen doet van de personages zijn echt top. Sien Eggers gekend van In de Gloria, het eilandje en van vlees en bloed schittert als Sidonia, Staf Coppens van Ketnet en ook degene die Lambik speelt is een zeer goede acteur

http://www.suskeenwiskefilm.com/vl/index.html

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Lena za aug 22, 2009 9:00 pm

Ik hoor hier niemand spreken over de film Simon.
Is ook een erg mooie Nederlandse film, zeer ontroerend.

En Alles is liefde!!! (of moet je Nederlands zijn en opgevoed zijn met Sinterklaas voor deze film?)
Alles is liefde is echt wel mijn Nederlandse lievelingsfilm samen met Zwartboek.

Verder is niet zo lang geleden Moordwijven uitgebracht, schijnt ook hilarisch te zijn, heb 'm niet gezien.
Lena
Lena

Aantal berichten : 35
Leeftijd : 38
Woonplaats : Duinkerke
Registration date : 02-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Handwerpen za okt 03, 2009 7:44 am

Je kunt Nederlandse films best kopen bij Bart Smit. Die winkel vind je bijna overal en is dan ook een Nederlandse keten.
Zo kocht ik gisteren Zwartboek, Benx, Oorlogswinter en Aanrijding in Moscou bij Bart Smit. Ze hadden ook films zoals Anne Franck, de indringer en windkracht 10. Bijna alle films kosten minder dan 10 euro of juist 10 euro.

De dichtstbijzijnde Bartsmit voor Fransvlaanderen is in De Panne, Koksijde, Nieuwpoort of Kortrijk

http://www.bartsmit.com/customerService/stores.php

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele za okt 03, 2009 12:19 pm

In De Panne ? Prima ! Cool

Bedankt voor de tip !
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Bissezeele ma nov 23, 2009 7:26 pm

Vandaag heb ik "Ice Age" gekocht want er is een Nederlanstalige versie (eigenlijk Hollandse & Vlaamse uitspraken). Men vindt zulke videos overal...in een "Marché Plus" (kleine supermarkt) naast de kassa... De Nederlandse taal wordt dus natuurlijk aanwezig in Noord-Frankrijk (dankzij de 'markt')...zonder inmenging van de Vlaamse Overheid ! clown


Films in het Nederlands - Pagina 2 Mini_091123082056440054923711


Films in het Nederlands - Pagina 2 Mini_091123082128440054923716
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  apriethoff ma nov 23, 2009 9:27 pm

Heel mooi dat gewoon in een supermarkt Nederlandstalige films te koop zijn Very Happy

apriethoff

Aantal berichten : 37
Registration date : 01-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Films in het Nederlands - Pagina 2 Empty Re: Films in het Nederlands

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum