Overnachten in de Westhoek
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overnachten in de Westhoek
In de loop van de zomer heb ik eens serieuze goesting om voor een paar dagen te logeren ergens in het centrale geddelte van de Westhoek om van daaruit daguitstappen te maken om het gebied te fotograferen.
Wat raden jullie me aan ?
Wat raden jullie me aan ?
Re: Overnachten in de Westhoek
Bij Mevrouw en Meneer Missiaen in Lederzele.
Kijk naar : http://www.accueil-paysan.com/Pages/destinations/Fiche.asp?fiche=343&nom=MISSIAEN DELATTRE Marie-France et Claude
Ze zijn niet toevalig bij 'Accueil Paysan' (de gîtes van de 'Confédération Paysanne' van José Bové).
Hun gîtes zijn in een oude brouwerij naast de kerk en de ... 'motte féodale'!
Er is een prachtige tuin. Hun zoon heeft een boerderij een beetje verder met activiteiten...
Kijk naar : http://www.accueil-paysan.com/Pages/destinations/Fiche.asp?fiche=343&nom=MISSIAEN DELATTRE Marie-France et Claude
Ze zijn niet toevalig bij 'Accueil Paysan' (de gîtes van de 'Confédération Paysanne' van José Bové).
Hun gîtes zijn in een oude brouwerij naast de kerk en de ... 'motte féodale'!
Er is een prachtige tuin. Hun zoon heeft een boerderij een beetje verder met activiteiten...
Laatst aangepast door Bissezele op ma jul 21, 2008 7:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Bissezeele- Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08
Ziedaar Kameraad :
2 RUE KROM STRAETE
59470 LEDERZEELE
Tel: 00 33 3 28 62 40 22
NB: Mooi beeld van Duinkerke !
2 RUE KROM STRAETE
59470 LEDERZEELE
Tel: 00 33 3 28 62 40 22
NB: Mooi beeld van Duinkerke !
Hostellerie Saint-Louis in Bollezeele
Kent iemand de geschiedenis van de Hostellerie Saint-Louis ?"de nieuwsbrief van Marianne" schreef:Hostellerie Saint-Louis*** is omgeven met charmante Vlaamse dorpjes en de Frans-Vlaamse heuvels. Een streek waar tradities in ere worden gehouden.Hostellerie Saint-Louis***
Hier weten ze wat een warm welkom is en kun je gastronomisch genieten van de gerechten van chef-kok Philippe. Ontdek in de buurt het nieuwe Musée de Flandre.
Tel : 0033 (0)3 28 68 81 83
contact@hostelleriesaintlouis.com
www.hostelleriesaintlouis.com
Laatst aangepast door Bissezeele op do sep 08, 2011 1:19 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Dit rusthuis werd een hotel
De hostellerie Saint-Louis in Bollezeele was vroeger een rusthuis. Het werd opgericht door Louis Vandenkerkhove uit Volkerinckhove in 1864.
De huidige gastvrouw van het hotel-restaurant is een vriendelijke dame uit Brakel (Oost-Vlaanderen). Men kan er dus terecht in het Nederlands. Na een kort gesprek gaf ze de indruk weinig voeling te hebben met de streek.
Leuven
leuven- Aantal berichten : 210
Leeftijd : 86
Registration date : 28-04-09
Hostellerie Saint-Louis in Bollezeele
Ze heeft ook 'weinig voeling' met haar eigen taal; haar webstek is tweetalig Frans en...Engels.leuven schreef:De huidige gastvrouw van het hotel-restaurant is een vriendelijke dame uit Brakel (Oost-Vlaanderen). Men kan er dus terecht in het Nederlands. Na een kort gesprek gaf ze de indruk weinig voeling te hebben met de streek.
www.hostelleriesaintlouis.com
Jammer inderdaad, dat sommige Nederlandstaligen zo weinig voeling met hun eigen taal hebben. Ik coach aankomende radio- en televisie presentatoren en die vraag ik altijd eerst om van hun taal te gaan houden......! Dan lukt het beter om een goede presentator / verslaggever te worden! Wie zei dat ook al weer: lage landen, hoge cultuur?!
Mark van Almere- Aantal berichten : 63
Registration date : 16-10-10
Ik heb in Bollezeele zowel in Saint-Louis als in het Pantgathof gelogeerd. Mijn keuze is vlug gemaakt : het Pantgathof behoort tot de beste adressen in die omgeving.
roland vanmeirhaeghe- Aantal berichten : 81
Registration date : 26-02-10
roland vanmeirhaeghe schreef:Ik heb in Bollezeele zowel in Saint-Louis als in het Pantgathof gelogeerd. Mijn keuze is vlug gemaakt : het Pantgathof behoort tot de beste adressen in die omgeving.
Frédérique Chiloup is heel trots van haar blog mon coeur en Flandre. Ze heeft het nog gezegd vanavond... Met haar echtgenoot zijn ze de eigenaren van het Pantgathof.
la ferme des saules schreef:
Welkom in La Ferme des SaulesMillam, gelegen tussen Calais, Duinkerken en Saint-Omer, is een van de mooiste dorpen van Frans-Vlaanderen, omringd door weiden, velden en hier en daar een huis in het landschap.
In het centrum van het dorp ligt Ferme des Saules, een mooie Vlaamse hoeve gebouwd in 1850, met zorg gerestaureerd, met behoud van zijn authenticiteit en het wonen in een oude woning, het comfort en de aankleding die zijn 4 aren rechtvaardigen. Zijn vier kamers nodigen uit tot een moment van ontspanning en rust.http://www.a-la-ferme-des-saules.fr/home_nl.php?page=welcome_nl
Soortgelijke onderwerpen
» de Fransen en de Belgische Westhoek
» De juiste naam voor de juiste persoon, een steen in de kikkerpoel van Napoleon
» Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed
» "Assiettes des Pays de Flandre"
» Kapellen van Frans-Vlaanderen
» De juiste naam voor de juiste persoon, een steen in de kikkerpoel van Napoleon
» Het grensoverschrijdende OV tussen Frans en West-Vlaanderen - Den draed
» "Assiettes des Pays de Flandre"
» Kapellen van Frans-Vlaanderen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: