Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

+11
Trekhaak 73
cornelis
Eversam
doedeljan
Leonard
benny
Handwerpen
Thalys 9409
Reiziger
Stef
Admin
15 plaatsers

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef do sep 11, 2008 4:40 pm

Admin schreef:Daarom had ik voorgesteld om een tram-trein van Grevelingen tot Veurne en niet tot De Panne te laten rijden. In Veurne, werken veel Fransen vanuit Duinkerke.

Waarom niet een trein én een tram ?
De ruimte naast het Canal de Furnes laat zeker een mogelijkheid hiervoor toe voor een nieuw treintraject.
Eigenlijk zou de kusttram een verlenging kunnen zijn tot het centrum van DK.

Ach ik droom weer...
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty een idee :

Bericht  Stef do sep 11, 2008 5:06 pm

Nu bestaan er twee buslijnen richting België.
Lijn 2 rijdt tot Avenue du Large of naar Adinkerke
Lijn 3 rijdt naat La Plage (Bray-Dunes) of naar Adinkerke.

Waarom niet wijzigen naar:

Lijn 2 : rijdt naar Avenue du Large en verder naar La Plage én naar Ghyvelde?
Lijn 3 : rijdt naar Adinkerke,station NMBS/DeLijn
nieuwe Lijn 6 : rijdt langs het Canal de Furnes direct vanaf Chapeau Rouge naar Ghyvelde , station Adinkerke (aansluiting tram) en opnieuw langs het kanaal naar het station van Veurne?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Admin di sep 23, 2008 7:38 pm

Stef schreef:
Admin schreef:Daarom had ik voorgesteld om een tram-trein van Grevelingen tot Veurne en niet tot De Panne te laten rijden. In Veurne, werken veel Fransen vanuit Duinkerke.

Waarom niet een trein én een tram ?
De ruimte naast het Canal de Furnes laat zeker een mogelijkheid hiervoor toe voor een nieuw treintraject.
Eigenlijk zou de kusttram een verlenging kunnen zijn tot het centrum van DK.

Ach ik droom weer...

Dat stond in mijn voorstel onder deze link

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com/mobiliteit-en-vervoer-f7/een-tramway-tussen-duinkerke-en-adinkerke-t9.htm#126

Met het verschil dat treinen en trein/tramen op het zelfde spoor zouden rijden om kosten te besparen.

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef di sep 30, 2008 8:29 pm

Ik heb mijn voorstel naar de mensen van DK Bus geschreven , je weet maar nooit hé.

Tevens heb ik een brief geschreven (met dank aan bissezele) naar een historicus van het CUD over het verleden van het openbaar vervoer in de regio DK.
Als ik antwoord krijg laat ik hier zeker iets weten
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Thalys 9409 ma okt 06, 2008 6:28 pm

Stef schreef:^^ Dank U , het is een streek die me heel nauw aan het hart ligt


Admin schreef:Hieronder de link van Trekhaak73, een werkgroep die ter bevordering van het Openbaar Vervoer in de Westhoek, aan de Westkust werkt. Op hun website zult u een reportage over de spoorlijn tussen De Panne en Duinkerke en tussen Duinkerke en Kales kunnen vinden.

http://www.trekhaak73.be

Deze site bestaat blijkbaar niet meer ?


Ik kan u met vreugde melden , de site www.trekhaak73.be werd gesloten vanwege een hacker en veel spam .
de site is ondertussen gemerkt onder www.trekhaak-73.be met koppelteken is de vertrouwde site er terug

Thalys 9409

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 41
Woonplaats : Wingene
Registration date : 06-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Admin ma okt 06, 2008 6:58 pm

Jan,

Wat denk jij van het voorstel om passagier treinen, goederen treinen en tram-treinen op het spoor te laten rijden?

Ben jij op de hoogte van bepaalde studies of projecten?

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef ma okt 06, 2008 8:01 pm

Thalys 9409 schreef:Ik kan u met vreugde melden , de site www.trekhaak73.be werd gesloten vanwege een hacker en veel spam .
de site is ondertussen gemerkt onder www.trekhaak-73.be met koppelteken is de vertrouwde site er terug

Bedankt !
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Thalys 9409 di okt 07, 2008 5:39 pm

Ik heb een Studie in mijn bezit , het liefst zie ik een trein op gewone normaalspoorverbinding .
de Region SNCF heeft Materiaal ter beschikking . met dieselmotorstellen .
En in tweede fase zou ik willen dat die lijn onder 25kv komt .
en dan is het mijn bedoeling sedert dat de MS96 op de lijn 73 rijdt met de stellen van de serie 400 tot Dunkerque te rijden . is het maar om de 2 uur . en dan er tussen een Sncf met aansltuing in De Panne ok .
Maar dan hebben we terug een internationale verbinding bij en dan dopen we de IR -i om tot IR Dunkerque -Landen via Brussel Nationale Luchthaven .
Voor de mensen in de regio van Dunkerque en Frans Vlaanderen zou dit een voordeel zijn .

Thalys 9409

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 41
Woonplaats : Wingene
Registration date : 06-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Admin di okt 07, 2008 6:05 pm

Inderdaad, maar het spoor zou ook kunnen gebruikt worden voor het verkeer tussen het Ruhrgebiet en de Kanaal tunnel.

Zouden wij niet de treinen vanuit Brussel tot Kales Fréthun kunnen laten rijden?

Van wanneer dateert die studie?

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef di okt 07, 2008 7:15 pm

Thalys 9409 schreef:Maar dan hebben we terug een internationale verbinding bij en dan dopen we de IR -i om tot IR Dunkerque -Landen via Brussel Nationale Luchthaven .
Voor de mensen in de regio van Dunkerque en Frans Vlaanderen zou dit een voordeel zijn .

Dat dit een voordeel voor de regio zou zijn daar twijfel ik niet aan maar dan zal het enkel voor regionale bestemmingen zijn.
Wil je van DK naar Brussel dan ga je toch een tgv nemen?
Dus hierin kun je twee mogelijkheden aanboren zijnde:

- voor regionaal verkeer de IR verbinding DK > Leuven (niet tot Landen maar daar gaat het hier niet over)
- voor vlugge lieden : tgv DK - Lille Europe > Brussel Zuid als verlenging van de bestaande TER-GV DK > Lille.
- voor plaatselijk verkeer : verlening tramlijn van De Panne tot DK

Zo is het gehele gebied ontsloten.

ps : www.trekhaak-73.be was gisteren bereikbaar , vandaag niet meer Sad
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Admin di okt 07, 2008 7:41 pm

Ik heb een test op www.voyage-sncf.com gedaan, Duinkerke - Brussel met de ter en de TGV of Eurostar, dat gaat niet zo rap.

Aller le Vendredi 10/10 entre 07h37 et 08h21 - prix total pour 1 passager
Départ à 07h37 08h17 08h21
Meilleur prix 38.20 € 38.20 € 38.20 €
Durée : 02h54 02h14 02h54

Tenzij dat De Panne - Brussel

De Panne [B] Brussel-Zuid [B] 10/10/08
07:59 09:46 1:47

De Panne [B] Brussel-Zuid [B] 10/10/08
08:59 10:46 1:47

De Panne [B] Brussel-Zuid [B] 10/10/08
09:59 11:46 1:47

Zonder overstap, bovendien, als je naar de luchthaven moet, dan met de TGV, moet jij nog een keer overstappen dus 2 in totaal tenzij dan met de IR vanuit Duinkerke hoef jij geen enkele keer te overstappen.

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef di okt 07, 2008 7:46 pm

Verbazende tijden Shocked

Hoe lang zou een treinrit duren van DK naar De Panne als de trein geen haltes heeft tussen beiden ?
Ik weet zelfs de exacte afstand tussen beide stations niet eens pale
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Bissezeele di okt 07, 2008 8:10 pm

23 km met de auto
20 km met de trein
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Thalys 9409 wo okt 08, 2008 6:48 pm

Bissezele schreef:23 km met de auto
20 km met de trein

reken op een 30 min ±

Thalys 9409

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 41
Woonplaats : Wingene
Registration date : 06-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Bissezeele do okt 09, 2008 7:43 am

30 min. voor een treinrit van DK naar De Panne als de trein geen haltes heeft ??

Is het niet een beetje lang ?

15 à 20 min. lijkt me normaal...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef do okt 09, 2008 7:49 am

Welke snelheid mag men rijden op die spoorlijn of liever aan welke snelheid zou men kunnen rijden?

Ergens begrijp ik die tgv-tijden niet goed.
Je kunt toch vlugger naar Brussel vanuit DK (dit zou toch te verwezenlijken moeten zijn?):

Reistijden: DK-Lille : 32' + Lille>Brussel : 38' = DK > Brussel per tgv = 1h10.
Toch beduidend vlugger dan een IR-trein van DK naar Brussel toch?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Thalys 9409 do okt 09, 2008 6:40 pm

Stef schreef:Welke snelheid mag men rijden op die spoorlijn of liever aan welke snelheid zou men kunnen rijden?

Ergens begrijp ik die tgv-tijden niet goed.
Je kunt toch vlugger naar Brussel vanuit DK (dit zou toch te verwezenlijken moeten zijn?):

Reistijden: DK-Lille : 32' + Lille>Brussel : 38' = DK > Brussel per tgv = 1h10.
Toch beduidend vlugger dan een IR-trein van DK naar Brussel toch?

Maar wij zou ook het volk mee van de gemeenten langs de lijn zoals Bray-Dunes , ...

Thalys 9409

Aantal berichten : 5
Leeftijd : 41
Woonplaats : Wingene
Registration date : 06-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen do okt 09, 2008 7:48 pm

Het is gewoon gans het traject dat niet deugt. Eerst zenden ze je richting Kortrijk via Deinze dan terug naar het NO tot voorbij Roeslare en dan moet je weer terug rijden naar het NW naar Veurne. En het laatste stuk is vrijwel het enige rechte stuk op gans het traject

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Stef do okt 09, 2008 8:30 pm

^^ langs welk traject zou jij die treinen laten rijden ?
Stef
Stef

Aantal berichten : 635
Registration date : 05-03-08

http://community.webshots.com/user/stefvdd

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen do okt 09, 2008 10:23 pm

Ik denk dat dat van Diksmuide nog altijd het kortst is. Ondanks vertragingen nog altijd mogelijk zijn tussen Tielt en Lichtervelde, Gent tot Deinze en de haak in Diksmuide om de ijzer over te raken.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Admin za okt 11, 2008 9:27 am

De IR Brussel - De Panne rijden via Gent, Lichtevelde, Diksmuide, Veurne. De spoorlijn is enkelspooor tussen Diksmuide en De Panne.

Admin
Admin

Aantal berichten : 404
Registration date : 03-02-08

https://fvlinhetnederlands.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen za okt 11, 2008 2:44 pm

De maximumcapaciteit van zulke lijn is dus snel bereikt. En de afstand tussen Diksmuide en Duinkerke is echt wel lang.

Wat is de eindhalte van de kusttram trouwens. Ik zou die ergens aan het station van Adinkerke of aan de pannestraat laten stoppen. En dan maak je daar twee wissels voor een extra halte voor de trein bij dat station. Je laat vervolgens de trein constant heen een weer rijden als L trein tussen duinkerke en dat station en dan lukt het ook wel. Duinkerke moet dan nog wel een spoor ter hare beschikking hebben waar de stoptrein een tijd kan op wachten en dan terug naar de Panne en dan wacht hij daar weer. Je zult wellicht wel om de 20 min of zo een trein hebben.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen za okt 11, 2008 3:08 pm

Je kunt natuurlijk een directe IC trein tussen België en Duinkerke maken via Lille. Maar dit heeft enkele praktische bezwaren volgens de Belgische spoorwegen.

Ten eerste de kosten voor het rollend materieel
Ten tweede de machinisten. Waaraan een tekort bestaat in België
Ten derde de rendabiliteit en hoofdzakelijk de rationalisering der dingen die leiden tot het afschaffen van zinloze lijnen.

Voor een extra traject nog het volgende bezwaar
Ten vierde de kostprijs voor de aanleg een nieuw traject en de return on investment zie hierboven

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen za okt 11, 2008 3:36 pm

Ik heb nog eens gekeken en met de trein is het twee uur naar de Panne alleen al. De trein naar Oostende echter is maar een uur en 20 minuten.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Handwerpen za okt 11, 2008 7:12 pm

Ik denk dat je meer steun krijgt met de tramlijn dan met de treinlijn. Een dubbelspoor aanleggen voor alleen Duinkerke. Ik denk niet dat de andere havens dat goed zien zitten. Bovendien de spoorwegen zelf niet want zij maakt niet graag kosten. En op de lijn tussen Diksmuide en de Panne wonen nu eenmaal heel weinig mensen. En een dubbelspoorleggen alleen ten voordele van Duinkerke steunt in feite alleen de concurrentie. Bovendien is de kostprijs die België moet ophoesten zeer hoog.

Een IC trein doortrekken is mogelijk maar de goederenlijn toont al direct het probleem aan. België gebruikt de lijn in feite nauwelijks. Alleen voor toerisme en als dat er niet was, was de lijn wellicht al afgeschreven.

Handwerpen

Aantal berichten : 360
Woonplaats : Antwerpen
Registration date : 04-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ? - Pagina 2 Empty Re: Heropening spoorlijn Duinkerke - Adinkerke ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 12 Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum