Frans-Vlaanderen in het Nederlands - La Flandre française en Néerlandais
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

+15
Vlaklander
Ropie
Westvloaming
PaRePyne
Mark van Almere
DESSERON
Flying Dutchman
De Swaen
Eversam
nonkelpalm
doedeljan
Admin
Kernow Jim
Bissezeele
DebianFox
19 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele di nov 02, 2010 5:34 pm

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 101102061512970737043867

Een grijsaard (geboren in 1915!) werkend in zijn tuin vandaag in Arneke. Hij is natuurlijk tweetalig.
Het is altijd ontroerend zulke personen te zien in 2010...
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Mark van Almere do nov 04, 2010 6:04 pm

Opmerkelijk dat er in de buurt van Sint-Omaars (nog) mensen zijn die Vlaams / Nederlands spreken. En dankzij de vele berichten en de mooie foto's van Bissezeele weten we dit! Ik woon op grote afstand, maar krijg een steeds beter beeld van de schoonheid van de streek. Complimenten voor Bissezeele en dank voor de vele bijdragen en de -vaak- bijzondere foto's. Ik geniet er van. Bij mij in de stad noemen ze iemand zoals jij een kanjer! ( Geweldige kerel, dus ). Ga zo door alsjeblieft.

Mark van Almere

Aantal berichten : 63
Woonplaats : Almere Haven
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele wo nov 24, 2010 9:09 am

Twee Belgisch Vlamingen hebben me gezegd het vorige week dat Yves Leleu, kaashandelaar Poincaré straat in Duinkerke, het Frans-Vlaams spreekt...

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 101124100540970737181605

Een artikel over "la ferme" (zijn kaaswinkel) en zijn Frans-Vlaamse kazen en streekproducten : hier
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  PaRePyne wo nov 24, 2010 1:03 pm

Ik ga met mijn echtgenote op een zondag in januari 2011 naar Kassel, muséee de Flandre, een daguitstap.
Wij gaan daar in de omgeving ook iets eten.

Waar vind ik daar, of in de omgeving van Kassel, een bistro of een restaurant(je) waar men Frans-West-Vlaams of Vlaams of Nederlands kan spreken?

PaRePyne

Aantal berichten : 130
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele wo nov 24, 2010 9:11 pm

Kernow Jim schreef:DebianFox

Oorsponkelijk kom ik uit Engeland maar nu woon ik in Gent en Kassel(Cassel). Ik ben bezig om mijn Nederlands te verbetern, en in Kassel probeer ik een 'lytje Vlaemsche te klappen'! Ik ken een paar Estaminets in de streek waar nog Vlaemsche te horen is.

Trois Moulins, Grootmarkt, Kassel/Cassel

De baas klapt vlaemsche, maar je moet het uilokken! Ze maken ook het beste frieten te Vlaanderen

Trois Rois, Oudezeele, niet in het dorp zelf maar op het volgende kruispunt richting Herzeele.

De baas klapt graag vlot FVL, en soms is zijn zus aanwezig die ook FVL klapt.

Houtkerque richting Watou net over de schreve

Cafe/Winkel/Benzine station

Het Cafe ligt in Belgie, maar er kommen veel franse boeren hier, om een goedkoop pintje te genieten. Zondags is er altijd veel FVL te horen!

Cafe tegenover de kerk, Fletre

De bazin klapt FVL

Kleine Cafe met benzine pomp, Caestre

De baas klapt FVL.

Ik ben nog bezig om andere gelegenheden te vinden!!!

Jim
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Westvloaming wo nov 24, 2010 11:52 pm

Goed Jim ! Ga er alvast maar mee door hé, om plekken te vinden, waar men nog Vlaemsch klapt ! Heel erg bedankt voor de adresjes ! Als ik nog eens in Frans-Vlaanderen kom, zal ik er zeker nog eens passeren. Vooral dat eerste adresje te Kassel interesseert mij heel erg, je weet wel, daar waar ze de beste frieten van Vlaanderen bakken... FANTASTISCH !! Very Happy Rolling Eyes Wink

Westvloaming

Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Vlaams horen in Frans-Vlaanderen.

Bericht  Eversam do nov 25, 2010 8:58 am

@ Bissezeele, waarde kemeraad de ontmoeting met dame die je via een foto wilde vereeuwigen voor het nageslacht is helemaal geen "oude" vrouw maar eerder een iets oudere dame. Ik sprak al enkele malen met haar bij een bezoek aan de "Vlaamsche Broeken".

@ Westvlaming, waarde kameraad bij Jean en zijn charmante dame, ttz "In de Drie Meulen" kun je inderdaad een hartig woordje Vlamsch klappen. zoon Ronald maakt inderdaad de beste frietjes van Frans-Vlaanderen. Jullie bestellen uiteraard wat jullie willen maar drink er eens een koffie en je krijgt er ongevraagd heerlijke, zelfgebakken "stryntjes" bij, bij ons beter bekend als lukken. Ik moet telkens weer terugdenken aan het mooie gedicht "Stryntjes" van onze Frans-Vlaamsche vriend Jean-Noël Ternynck, heerlijk !!.

Er zijn inderdaad héél wat leuke adresjes om lekker te eten in Frans-Vlaanderen, 'k zou zeggen lever eens een kleine inspanning en rij amper een 10-tal kilometers verder naar Arneke, rij richting Bollezeele en sla vlak voor de spoorweg rechts af naar Ekelsbeke, na enkele kilometers rijden zie je op je rechterhand een bordje "Estaminet Kouthof" een schat van een stokoude Vlamsche boerderij met een prachtig zicht op de Kasselberg ! Overheerlijk gerechten en een zéér vriendelijke patron weliswaar Franstalig maar met een hart op de Vlaamse plaats. En voor dat ik het vergeet je hoort er regelmatig Vlamsch klappen onder de gasten. Blijf gewoon jezelf praat op een normale toon je moedertaal met je dame en ze zullenhet wel in de gaten hebben. De onvermijdelijke typische vraag of opmerking of je een "Belgykenaere" bent komt vanzelf. Ik struin al veertig jaar rond in Frans-Vlaanderen en kom er regelmatig nog Frans-Vlamingen tegen, die nog graag en met veel plezier nog een klaptje doen in hun moedertaele. Oh ja, noteer zoveel mogelijk datum, namen en plaatsen van de personen die je aanspreekt en noteer hun gezegde je zult er later véél plezier aan beleven en prachtige momenten kunnen oproepen.
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Westvloaming do nov 25, 2010 11:31 pm

Bedankt Eversam ! Dit is alvast goed genoteerd...! Ik verheug er mij alvast op ! Very Happy Wink bounce

Westvloaming

Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  PaRePyne vr nov 26, 2010 4:25 pm

Eversam, met dank voor de info (ook Bissezeele trouwens).

Je schrijft:
De onvermijdelijke typische vraag of opmerking of je een "Belgykenaere" bent komt vanzelf

Mijn antwoord zal ook onvermijdelijk zijn: NEE ik ben geen Belgykenaere, ik ben net als jullie Vlaming, met dit verschil dat ik onder een Belgische overheersing leef in plaats van een Franse ;-)

De "Trois Moulins" of "De drie Meulen" in Cassel ziet er voor mij meest interessant uit.

een youtube filmpje van de waard in zijn café "De drie Meulen"

gastenfoto's van "De Trois Moulins"


Laatst aangepast door PaRePyne op zo dec 05, 2010 12:51 am; in totaal 1 keer bewerkt

PaRePyne

Aantal berichten : 130
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Eversam vr nov 26, 2010 4:51 pm

@ PaRePyne, waarde vriend je kunt het onze zuiderburen zeker niet kwalijk nemen dat ze ons omschrijven als "Belgykenaere", daarmee bedoelen helemaal niets verkeerd mee. Uiteraard zijn we Vlamingen net als zij. Ze willen met die typische vraagstelling alleen maar hun vermoeden bevestigd dat ze op dat moment met een Vlaming "ut de Belgyke" aan het klappen zijn. Ze weten heus wel dat er op zijn minst 2 fronten zijn in wat zij liederlijk omschrijven als de Belgyke, maar ze snappen er ergens de essentie niet van. Als ze je dan nog in de loop van een gesprek mededelen dat je 2 Fransen nodigt hebt om een Belgykenaere aan te kunnen, dan bedoelen ze dat er 2 Fransen nodig zijn om een Belgische Vlaming te kunnen evenaren. Laughing Doe onze spitsbroeders dus een plezier en antwoord JA waarbij je uiteraard kunt benadrukken dat je boven alles Vlaming bent en dan misschien pas Belg. De Frans-Vlamingen hebben daar een aardige slogan voor die tevens de slogan is van het C.F.F. ofte het Comité Flamand de France en die luid.
"Français je suis, Flamand je RESTE" Wink
Trouwens bedankt voor de leuke links, de "patron" is de man met bril die de krant inkijkt met aan dezelfde tafel zijn vrouw, achter de tapkast staat hun zoon Ronald, die bakt overheerlijke frieten, Vlaamser kan het echt niet. cheers
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  PaRePyne za nov 27, 2010 12:36 am

Beste Eversam, ik neem het onze zuiderburen natuurlijk niet kwalijk indien ze mij zouden vragen of ik een "Belgykenaere" ben.

Toen wij met ons gezin en onze kinderen onze vakantie nog in het zuiden van Frankrijk door brachten antwoordde ik op zo'n vraag nog "OUI".

Volgens mij zijn we vandaag in een ander tijdperk: Belgie 'verdampt' tegen een rotvaart.
Onze Franse zuiderburen, vooral onze Frans-Vlaamse 'spitsbroeders', hebben recht op het weten van deze wijzigende 'situatie', zonder bijbedoeling. Onze Nederlandse noorderburen moeten we dat zelden uitleggen, zij volgen ons, Belgische Vlamingen, op de voet.

Eversam, op basis van uw uitleg, zal ik mijn antwoord op een vraag in Frans-Vlaanderen, of ik een "Belgykenaere" ben, enigszins nuanceren, op zijn Frans-Vlaams : "Belge je suis, et comme vous, Flamand je RESTE" ;-)

Al 30 jaar ga ik naar Zuid-Frankrijk, maar Vlaamse frieten bakken moet men ze daar toch eens leren.
Daarom denk ik dat de Vlaamse frieten in "De drie Meulen" te Cassel minstens zo goed zijn en smaken als deze van Vlaanderen aan de andere kant van de schreve ;-)

PaRePyne

Aantal berichten : 130
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Eversam za nov 27, 2010 12:46 pm

In Zuid-Frankrijk koken ze frieten in olie, Ronald uit "De Drie Meulen" bakt zijn frieten in "liezevet" dat is een soort Ossewit een vet uit de liesstreek van runderen. Overhéérlijk om frieten in te bakken !! Knapprig en goudkleurig en de familie Cloet & zoon kennen er wat van.

Oh ja nu ik eraan denk, als ik naar andere regio in Frankrijk ga, 't Zuiden, Bretagne, Normandië, Elzas, Lorharingen of eender welke andere streek dan zeg ik hen dat ik Vlaming ben. Uiteraard komt er op dat antwoord een verwonderde tegenvraag en dan krijg ik de kans om het Belgische verhaal uit de doeken te doen en hen er fijntjes op te wijzen dat er hoog in het Franse Noorden, dicht bij de B-grens ook nog een authentiek stukje Vlaanderen schuilt. In een adem vertel ik er dan gezwind bij dat de C'hti-story een maat voor niets is, want Danny BOEM vond géén enkele lokatie in Frankrijk die geschikt was om het verhaal van zijn film te dragen, met alle nefaste gevolgen vandien voor de Berghenaeren en andere Frans-Vlamingen Embarassed Shocked Mad
Eversam
Eversam

Aantal berichten : 233
Leeftijd : 74
Woonplaats : B - 8630 Veurne
Registration date : 28-02-09

http://www.dialectbachtendekupe.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty De audiogidsen in het Frans-Vlaams van Noordpeene in de nieuwsbrief van de ANVT

Bericht  Bissezeele do dec 09, 2010 8:26 pm

't gazetje van d'Akademie nr6 schreef:December 2010

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 101209092508970737282350


Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 101209092541970737282357
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  PaRePyne vr dec 10, 2010 3:48 pm

Er staat een kanjer van een kemel in de tekst van de nieuwsbrief van de ANVT!

Er staat, vrij vertaald naar het huidige Vlaams:
"Dit museum, open gegaan de 1ste juli 2007, toont en legt de context uit van de Slag aan de Peene die in 1677, Louis de veertiende tegen Willem van Oranje vocht zoals je zou zeggen Frankrijk tegen Holland en waarvan op het einde Frans-Vlaanderen aan Frankrijk was verbonden."

Hoe kon Frankrijk het gebied Frans-Vlaanderen toevoegen in 1677, dus wanneer Frans-Vlaanderen nog niet bestond? Shocked
Het is een deel van Vlaanderen dat Frankrijk heeft toegevoegd, zonder goedkeuring van de toenmalige Vlaamse bewoners!
Frankrijk noemt dat gebied Frans-Vlaanderen om het te onderscheiden van de rest van Vlaanderen.

En dat geschreven voor de ANVT! Sad
Amai, hier is de 300 jaar durende Franse indoctrinatie bij de ANVT onbewust, maar zeer duidelijk zichtbaar.
De Franse indoctrinatie domineert stilaan de Vlaamse identiteit van de Frans-Vlaming!
Gevolg: binnen 100 jaar denkt een Frans-Vlaming zoals een Fransman. Wij spreken dan niet meer van een Frans-Vlaming maar van een 'gemuteerde-Vlaming-naar-Fransman' die op Vlaams cultureel erfgoed woont, ingepalmd door Frankrijk affraid
Tenzij...
Tenzij het Europa van de volkeren voor de redding van culturen zorgt, ook deze van alle Vlamingen...

Verder lees ik, en vraag ik me af of dit goed Frans-Vlaams is (want daarin is de tekst opgesteld):
"D'ANVT-ILRF feliciteert en bedankt Jacques Drieux, maire, en Jocelyne Willencourt, oundermaire en presidente van den musei"
feliciteert is volgens mij AN
bedankt is volgens mij AN
maire is volgens mij Frans
oundermaire is dat een combinatie van (Frans/West-)Vlaams en Frans?
presidente is volgens mij verbasterd Frans

PaRePyne

Aantal berichten : 130
Registration date : 16-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty "Bedankt en merci!" vrijdag 28 januari in Roesbrugge

Bericht  Bissezeele do jan 13, 2011 11:45 am

Een film in het West-Vaams/Frans-Vlaams gedraaid in Roesbrugge, Houtkerke...

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110113102617970737462610

Meer weten op de webstek van CANVAS
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty bedankt en merci

Bericht  nonkelpalm do jan 13, 2011 6:50 pm

heb ze al meerdere keren bekeken,prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nonkelpalm

Aantal berichten : 70
Leeftijd : 69
Registration date : 13-02-09

http://www.bloggen.be/nonkelpalm

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Wenschen in 't vlaemsch in 1809

Bericht  Bissezeele ma jan 17, 2011 9:41 pm

Frédéric Devos - op zijn webstek - schreef:
Jen ouden vriend en kut nie missen te kommen wenschen eegen je en eegen je familje een gelukkig en zaelig nieuwjaer. ‘T is in den ground van men herte dant ik deeze wenschen maeken. Eerste en vooral een goede gezondhyd. Dat is ’t schonst rykdom dat men op de wèèreld kun bezetten. Ton, geen tandpynen, geen buukpynen, geen oungelukken , geen aesteroogen, geen rampen en zo voort! (...)
De volledige tekst lezen en de stem van Jacques Delafosse beluisteren
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele do mei 12, 2011 6:44 pm

Op de foto ziet men Yvonne in haar herberg "au repos du guerrier" in Godewaersvelde (tegenover het Blauwershof). Ze spreekt het Frans-Vlaams.
Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110602103745970738254435

Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele do jun 02, 2011 5:20 pm

Te Houtkerque is café Au Saint Eloi een gedroomde stopplaats. Authentiek interieur. De bejaarde uitbaatster spreekt het Frans-Vlaams.

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110602111739970738254588


Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110602111814970738254589
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele wo jun 15, 2011 11:45 am

Kent u dit café ? Een adres - net gesloten - waar men hoorde de Vlaamse taal...

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110612024105970738309091
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele zo jun 26, 2011 8:04 pm

Antwoord : Le Café de la Mairie in Rubroek...


Waar is deze foto genomen ?

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110624112806970738374302
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele do sep 22, 2011 8:04 pm

Antwoord : herberg "au repos du guerrier" in Godewaersvelde.

Behalve in Noordpeene (met de audiogidsen van het Maison de la Bataille) is het ook mogelijk commentaren in het Frans-Vlaams te horen in de toeristische trein van Sint-Winoksbergen (een opname)...

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 110923103026970738784178
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele ma okt 31, 2011 7:06 pm

In de drie koningen (Oudezeele) zijn er regelmatig klanten die het West-Vlaams tussen elkaar praten...

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 111031035607970738984135
Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Westvloaming ma okt 31, 2011 10:26 pm

Ziet er wel leuk uit ! Dank je, kameraad Bissezeele, voor de tip ! Wink

Westvloaming

Aantal berichten : 199
Registration date : 05-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty West-Vlaams horen in Zeeuws-Vlaanderen

Bericht  Bissezeele zo nov 06, 2011 8:58 am

de Stichting Johan Hendrik van Dale schreef:
De Nederlandse streektaal in Frans-Vlaanderen
We kennen allemaal in Noord-Frankrijk de typische Nederlandse namen als Hondschoote, Godewaersvelde en Duinkerke. Nog geen honderd jaar geleden spraken de mensen in deze streek bijna allemaal een aan het Nederlands verwante streektaal. Maar als men nu in Frans-Vlaanderen navraag doet blijken nog maar weinig mensen ‘e bittsche Vloams te klapp’n’.

Een grens van ons vandaan – nog geen honderd kilometer verder – begint een voor de meesten van ons een totaal onbekende wereld. Een lezing door Frans-Vlaanderenkenner Hugo Ryckeboer met muzikale omlijsting van de uit Duinkerke afkomstige groep Etwien. Want juist in het Europa aan het begin van de 21e eeuw is het belangrijk contacten te leggen op zulke vanzelfsprekende plaatsen en om deze weer in de belangstelling te zetten.

zondag 13 november 2011 • Het Koekoeksnest in Nieuwvliet • Sint Jansdijk 7a • NL-4504 PB Nieuwvliet • 14.00 uur • toegang gratis
Bron

Bissezeele
Bissezeele

Aantal berichten : 8819
Registration date : 24-02-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlaams horen in Frans-Vlaanderen - Pagina 3 Empty Re: Vlaams horen in Frans-Vlaanderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum